بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بانک‌ها از بنگاهداری پرهیز کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون باید از بانک‌ها از بنگاهداری پرهیز کنند و حتی مهلت زمانی به بانک‌ها داده شده تا از این وضعیت بنگاهداری خارج شوند.
کد خبر : ۱۸۳۵۹۱

بانک‌ها از بنگاهداری پرهیز کنند

به گزارش بورس‌نیوز، علی اسماعیلی درباره تداوم بنگاهداری بانک‌ها گفت:براساس قانون باید از بانک‌ها از بنگاهداری پرهیز کنند و حتی مهلت زمانی به بانک‌ها داده شده تا از این وضعیت بنگاهداری خارج شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اصلاح نظام بانکی ادامه داد:به دلیل نظارت ضعیف بانک مرکزی، بانک‌ها قانون را دور می‌زنند و بنگاهداری بانک‌ها تداوم یافته است.

بنگاهداری بانک‌ها به زیان اقتصاد کشور است

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت ادامه داد: بسیاری از بانک‌ها در تلاطم بازار ارز نقش داشتند در مدت اخیر که بازار ارز با مسئله روبرو شد برخی از بانک‌ها ارز خریداری کردند و در حال حاضر ارز قابل توجهی در اختیار برخی از بانک‌ها است.

انتقاد از نظارت ضعیف معاونت نظارت بانک مرکزی و سازمان بازرسی در بحث خروج بانک‌ها از بنگاهداری

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد:یکی از دلایلی که بانک‌ها مایل به ترک فعالیت بنگاهداری نیستند به نظارت ضعیف دستگاه‌های نظارتی مانند معاونت نظارت بانک مرکزی،سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های ذی ربط ارتباط دارد چرا که قوانین در کشور وجود دارد اما مسئله این است برخی قوانین اجرا نمی شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی در چند مرحله از رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سایر دستگاه‌های ذی ربط درباره خروج بانک‌ها از بنگاهداری سئوال و تذکر داده است و این موضوع پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بنگاهداری بانک‌ها یادآور شد:یکی از مطالبات کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اقتصاد این بود که بانک‌ها روی انجام وظایف اصلی تمرکز کند نه اینکه به فعالیت‌ها بنگاهداری بپردازد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر