بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تاثیرگذاری کامودیتی‌ها در آینده بازار/ نباید سهامدار سوابق شرکت‌ها را فراموش کند

درحالی‌که چین و آمریکا توافقاتی را با یکدیگر داشتند و بازارهای نفتی و ارزی نیز نزولی شدند، سهامدار باید نوسانات بازار را کاملا رصد کنند.
کد خبر : ۱۸۳۶۳۵

تاثیرگذاری کامودیتی‌ها در آینده بازار/ نباید سهامدار سوابق شرکت‌ها را فراموش کند

حسن رضایی مدیرعامل کارگزاری اقتصادبیدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی بازارسرمایه طی معاملات روزجاری اظهارکرد : قرمزپوش شدن شاخص‌ها طی دور روز ابتدایی هفته جاری بخاطر جابه‌جایی سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری بوده تا احتمالا شناسایی سودانجام شود ضمن آنکه تحولات بازارهای کلان نفتی و ارزی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: نوسانات شاخص‌ها طی ماه‌های جاری باید بر اساس گزارش‌های عملکردی نیم‌سال نخست شرکت‌ها باشد اما تاکنون از شرکت‌ها خبر خاصی گزارش نشده ضمن آنکه حتی خبرهای حاشیه‌ای و دارای سابقه تاریخی نیز برای تاثیرگذاری در نمادهای خاص نیز منتشر نشده است.

کارشناس بازارسرمایه افزود: نوسانات بازار بدون درنظر گرفتن امواج سیاسی و اقتصادی در حال پیشروی بوده و صرفا سیاست‌های سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری بود که باعث شاخص منفی دیروز و مثبت امروز شده است.

رضایی با ارزیابی سهم‌های پیشرو در بازار نیز اشاره داشت و گفت: با توجه به وضعیت بازار تمامی سهم‌ها و گروه‌ها پتانسیل پیشرو بودن در بازار را دارند ولی با توجه به پایین آمدن قیمت نفت و اخباری که از صنایع مختلف به گوش می‌رسد، تصور می‌شود که بانکی‌ها و فولاد جزو صنایع پیشرو باشند.

وی افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که با توجه به توافق تجاری چین و آمریکا برای تعرفه‌ها بیشتر بازارها را تحت تاثیر قرارداده و با کاهش قیمت کامودیتی‌ها، بازار شرکت‌هایی مانند فولاد‌، پتروشیمی‌ و مواد نفتی تاثیر منفی بگیرند اما باقی سهم‌ها روال سابق خودشان را حفظ می‌کنند.

کارشناس بازارسرمایه درباره وضعیت پالایشی‌ها در بورس نیز گفت: وضعیت پالایشی‌ها رابطه مستقیم بین قیمت نفت و قیمت سهمیه این شرکت‌ها داشته و نوسانات مثبت بازار نفت و فرآورده‌های نفتی در سوابق معاملاتی مشاهده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده قیمت این سهام نیز روند صعودی طی کرده و بالعکس؛ بنابراین باید بازار جهانی نفت تحلیل شود که روند نوسانات به کدام سو حرکت می‌کند ؛ باتوجه به توافقاتی که دارد بین قدرت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد برسر بازارهای بخصوص کامودیتی فکر می‌کنم اصلاح قیمتی داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی اعلام آتش‌بس میان چین و آمریکا صورت گرفت:

استقبال بازارهای جهانی از توافق اقتصادی

با گذشت بیش از 8 ماه صورت گرفت؛

ترمز موقت تنش تجاری چین و آمریکا

ارسال نظر