بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیرکل بهره‌وری نیروی کار و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معتقد است: با تکیه بر منابع انسانی متخصص می‌توان به جنگ چالش‌های اقتصادی رفت.
کد خبر : ۱۸۳۶۶۱
به گزارش بورس نیوز، رحیم سرهنگی در همایش هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار اظهار کرد: در شرایط اقتصادی موجود در مقابله با چالش هایی همچون تحریم یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌توان دنبال کرد، تکیه بر سرمایه عظیم نیروی انسانی متخصص و کارآمد است و بی‌تردید کارآفرینی می‌تواند مسیر گذار از اقتصاد منابع محور به اقتصاد دانش بنیان را تسهیل کند.

وی ادامه داد: برای تحکیم فرهنگ کارآفرینی در جامعه نمی‌توان تنها به برگزاری رویدادهای مختلف در هفته جهانی کارآفرینی اکتفا کرد. امروز کارآفرینی نیازمند ایجاد یک جریان مشترک است و نقش رسانه‌ها  در توسعه کارآفرینی به ویژه در سهم درست جامعه از مفهوم کارآفرینی و همکاری با دانشگاه ها حایز اهمیت است.

مدیرکل بهره‌وری نیروی کار و کارآفرینی وزارت کار در ادامه به آمارهای منتشره از شاخص جهانی کارآفرینی پرداخت و گفت: رتبه کارآفرینی ایران در سال ۲۰۱۸ با بهبود ۱۳ رتبه‌ای در میان ۱۳۷ کشور جهان از رتبه ۸۵ به ۷۲ ارتقا پیدا کرده و گزارشها  نشان می‌دهد رتبه کارآفرینی ایران در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) به ۱۱ رسیده است که در مقایسه با سال قبل از بهبود سه پله‌ای حکایت دارد.

به گفته سرهنگی، ارزش رشد مهارت کسب و کارهای نوپا در کشور نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

وی با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۴ با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور برای اولین بار از طریق ادارات کل استانی نسبت به برگزاری هفته جهانی کارآفرینی اقدام کرد و برنامه های متنوع ترویجی را در دستور کار قرار داد. این برنامه ها حاصل همکاری مشترک وزارت کار به عنوان پرچمدار توسعه کارآفرینی با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به عنوان بازوی اصلی توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور است.

مدیرکل بهره وری نیروی کار و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: هفته کارآفرینی فرصتی ارزشمند برای ترویج و توسعه فرهنگ و گفتمان کارآفرینی در کشور باشد.

همایش هفته جهانی کارآفرینی با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر کار، تعدادی از نمایندگان مجلس و استارت آپها و کارآفرینان برتر در محل وزارت کار برگزار شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر