بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بکارگیری فناوری بلاک‌چین برای دور زدن تحریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بکارگیری فناوری بلاک‌چین و تبادلات ارزی مبتنی بر رمز برای دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مفید باشد.
کد خبر : ۱۸۳۶۶۷

به گزارش بورس‌نیوز، احمد انارکی محمدی درباره استفاده از فناوری بلاک‌چین گفت: بکارگیری فناوری بلاک‌چین و تبادلات ارزی مبتنی بر رمز برای دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مفید باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای تسهیل مبادلات مالی و تجاری و دور زدن تحریم‌ها می‌توان از ظرفیت اقتصاد دیجیتالی و ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین استفاده کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت افزود: تغییر رویکرد از پول کاغذی و نظام بانکی پر هزینه به سمت فناوری بلاک‌چین در کشورهای مختلف در حال انجام است به نحوی که رئیس صندوق بین‌المللی پول، نیز به ظرفیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورها اشاره کرده است.

انارکی محمدی در ادامه افزود: تدوین استراتژی اقتصاد دیجیتال از سوی وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی در این رابطه بسیار راهگشا خواهد بود.

بکارگیری ارزهای دیجیتال برای انجام مبادلات مالی و بانکی با جهان

وی با اشاره به نقش بکارگیری فناوری بلاک‌چین در کاهش هزینه‌ها و انجام تراکنش‌ها گفت:معرفی و عرضه ارزهای دیجیتال می‌تواند به عنوان گزینه‌های جایگزین برای گسترش و انجام مبادلات مالی و بانکی با جهان باشد و فشار تحریم مالی و بانکی را خنثی کند. ارزهای مبتنی بر رمز، مزایا و معایبی دارند اما می‌توان با کار کارشناسی از معایب کاست و بر مزایا اضافه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بررسی دقیق و سریع این فرصت در شرایط تحریمی اهمیت بسیاری دارد. پشتیبانی بانک مرکزی کشورها برای انجام این مهم موثر است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران:

دولت نمی تواند به سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

برگزاری نشست مشترک برای تعامل نظام بانکی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

چیزی به عنوان وام‌های قرض‌الحسنه برای مردم وجود ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بانک‌ها از بنگاهداری پرهیز کنند

ارسال نظر