بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت ایران بیشتر جنبه عملیاتی دارد و نتیجه عملکرد آن روزانه و لحظه‎ای قابل سنجش است.
کد خبر : ۱۸۳۶۷۳

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

راهکارهای مقابله با تحریمهای نفتی عملیاتی میشود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سیاستگذاریهای وزارت نفت، دولت و نظام برای مقابله با تحریمها گفت: عملیاتی کردن راهکارهای مقابله با تحریم از اولویتهای اساسی این شرکت است.

به گزارش بورس‌نیوز، مسعود کرباسیان ضمن قدردانی از حسن اعتمادی که سبب انتخاب وی در این مقطع حساس زمانی شده است، گفت: امیدوارم با همکاری کارکنان مجموعه نفت و هدایت وزیر، بتوانم با عملکرد مطلوب جواب‌گوی این حسن اعتماد باشم. من به سوی همکاران در مجموعه نفت دست یاری دراز میکنم تا بتوانیم با همراهی هم این برهه را به خوبی و موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی درباره تفاوت موجود بین مسئولیتهایی که تاکنون داشته و مسئولیت جدیدش در وزارت نفت گفت: شرکت ملی نفت ایران بیشتر جنبه عملیاتی دارد و نتیجه عملکرد آن روزانه و لحظهای قابل سنجش است. نفت، صحنه عملیات مستمر و پیوستهای است که لحظه لحظه آن ارزشمند است، در حالیکه در حوزههایی که قبلا فعال بودهام بحث زمان اینقدر مهم نبوده است. به این معنا که نتیجه عملکرد به گذشت زمان وابسته بوده و فعالیتها بیشتر جنبه ستادی داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن قدردانی از زحمات، خدمات و تلاشهای مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران، درباره اولویتهای کاری این شرکت گفت: برنامههایی از سوی وزیر نفت به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام شده است که بنده به نوبه خود موظف به اجرای آنها هستم.

کرباسیان توجه جدی به موضوع تحریم و بررسی و اجرای راهکارهای مقابله با آن را از اولویتهای کاری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه، سیاستگذاریهایی در نفت، دولت و نظام انجام شده است که با اجرای آنها میتوان آثار نامطلوب تحریم را کاهش داد.

به گفته وی، تحریمهای ظالمانه یکسویه زیبنده نظام جهانی نیست، با این حال هم‌اکنون کشور با این مسئله درگیر است و چارهای جز مقابله با آن وجود ندارد. بنده به عنوان وزیر سابق اقتصادی و دارایی دور از این مسئله نیستم. امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران نفتی، راهکارهای ترسیم شده برای مقابله با تحریمها را عملی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شتاببخشی به توسعه میدانهای مشترک غرب کارون را اولویتی اساسی برشمرد و گفت: به طور قطع با کمک همکاران و اولویتبندی طرحهای توسعهای، روند پیشرفت پروژههای این حوزه را دنبال خواهیم کرد. توسعه میدان گازی پارس جنوبی، جمعآوری گازهای همراه نفت، بازسازی و نوسازی تاسیسات و پایانههای صادراتی، پیگیری پروژههای مربوط به احداث خطوط انتقال نفت و ساخت انبارهای ذخیرهسازی نفت از دیگر مواردی است که در اولویت اجرا هستند. البته در همه این موارد کارهایی انجام شده که ما آن را به صورت جدی دنبال میکنیم.

کرباسیان ادامه داد: برقراری ارتباط با دانشگاهها و گسترش بخش پژوهش و توسعه، توجه به مسئولیتهای اجتماعی، استفاده از توان پیمانکاران داخلی و حمایت از سازندگان به‌ویژه در این شرایط حساس، از دیگر اولویت‌های کاری است.

وی گفت: بنده به عنوان شخصی با سابقه طولانی در بخش صنعت، حمایت خود را از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی اعلام میکنم، به‌ویژه در شرایط تحریم که باید بیش از پیش به توان سازندگان داخلی اعتماد و از آنها حمایت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل و تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان را اقدامی برای حمایت از سازندگان داخلی و زمینه‌ای برای معرفی پیمانکاران به کارفرمایان اعلام کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با حمایت از سازندگان به اهدافمان برای حمایت از توان داخل در بخشهای مختلف تولید، توسعه، نگهداشت و ... جامه عمل بپوشانیم.

کرباسیان با تاکید بر توجه ویژه به کارکنان شرکت ملی نفت ایران به عنوان سرمایههای سازمانی، به همه کارکنانی که در خط مقدم عملیات تولید ایستادهاند و در همه نقاط کشور از خلیج فارس گرفته تا عسلویه، مناطق نفتخیز، غرب کارون، فلات قاره تا دریای خزر و ... مشغول فعالیت هستند، خدا قوت و خسته نباشید گفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اجرای طرح عرضه نفت در بورس، گفت: این اقدام ارزندهای است که باید به طور جدی به آن توجه کرد.

کرباسیان تصریح کرد: انتشار اوراق مشارکت با هدف افزایش نقدینگی از جمله برنامههایی است که در بودجه پیشبینی شده و با کمک همکارانم آن را دنبال خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت:

عرضه نفت در بورس برای مقابله با تحریم‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

لزوم عرضه نفت ایران در بورس

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت:

مستند نبودن پرداخت رشوه شرکت توتال

ارسال نظر