بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌‎نگاهی دارد به بخشودگی مالیاتی تا فیلتر نمادهایی که احتمالا فردا مثبت است.
کد خبر : ۱۸۳۶۸۸
بازی زرگری خودروسازان/ دلار 4200 تومانی روحانی!

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2258 واحدی به رقم 175 هزار و 816 واحد رسید و معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس هر یک با 194 واحد ،فولاد مبارکه با 151 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 142 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 97واحد،ایران ترانسفو با 32 واحد و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با 15 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

چشمک SMEهای بورسی به ارز

شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه که صادرات ارزی دارند، می‌توانند درآمد‌های خوبی شناسایی کنند؛ بنابراین می‌توان این‌گونه اظهار کرد که دوران طلایی بنگاه‌های متوسط بار دیگر آغازشده و می‌توان در فضای تحریم‌ها، سهامداران تمرکز سرمایه‌گذاری را تغییر دهند.

بازی خودروسازان به سبک من بمیرم، تو بمیری

به چشم بسیاری از خودروسازان، سهم مانند لاستیک خودرو است، تلمبه را برداشته‌اند و سهم را باد می‌کنند انگار نه انگار؛ خبر می‌رسانند و تکذیب می‌کنند انگار نه انگار؛ کلا خودروسازی و تکیه اقتصاد کشور، انگار نه انگار؛ گویا خودروسازان آمدند که انگار نه انگار باشند؛ خجالت دُر گران بهاییست که در داشبورد هیچ خودروسازی نیست؛ مگر می‌شود که یک روز بگویند گران می‌کنیم یک روز بگوییم نه گران نمی‌کنیم؛ خلاصه، انگارنه‌انگار!

دلار 4200تومانی

زمانی که سخن از دلار می‌شود، چهارستون که هیچ استخوان‌هایمان صدا می‌کند اما رئیس‌جمهور قولی داده که از نوع قول جهانگیری نیست؛ کالاهای اساسی را با همان قیمت دلار 4200 تومانی به دست مردم در سال آینده خواهیم رساند همه‌ی تلاش دولت این است که تورم را مهار کند؛ فقط می‌توان گفت بسم‌الله!

میلگرد و بازار آهن

علیرغم یک پالس مثبت در ساعاتی از دیروز در بازار میلگرد آجدار در برخی از مبادی این حوزه؛ شاخص متوسط نرخ میلگرد آجدار در بازار داخلی امروز حدود ۴۲۸۰ تومان/کیلو با احتساب مالیات ارزش‌افزوده و صرف‌نظر از یک افزایش جزئی تقریباً ثابت دیده می‌شود.

سودی که لاله ساخت

شرکت پتروشیمی لاله که واحد فرعی شرکت پتروشیمی مارون با مالکیت 64 درصدی این شرکت است، در شش‌ماهه نخست سال جاری موفق به کسب سود خالص 2 هزار و 112 میلیارد ریالی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است.
از سود خالص ذکرشده فوق، مبلغ 1 هزار میلیارد ریال مربوط به سود تسعیر دارایی‌های ارزی شرکت است که در حدود 50 درصد سود خالص کسب شده شرکت است و در صورت عدم‌تغییر محسوس قیمت‌های ارز، قابلیت تکرار را نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر