بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
ایفای نقش موثر در مصرف انرژی؛

حضور استارتاپ‌ها در حوزه انرژی ضروری است

مدیر شتابدهنده تخصصی آی‌تک با بیان اینکه استارتاپ‌ها می‌توانند نقش موثری در مصرف انرژی ایفا کنند، تاکید کرد: مصرف برق در کشور ما سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی است و اکوسیستم‌های استارتاپی می‌توانند در برطرف کردن این معضل نقش بسزایی داشته باشند.
کد خبر : ۱۸۳۶۸۹
به گزارش بورس نیوز، امیر عابدپور در سمینار فرصت‌های استارتاپی در صنعت نفت و گاز گفت: روند سرمایه‌گذاری در بخش استارتاپ‌ها از سال ۲۰۰۵ رشد خود را آغاز کرد و آمریکای شمالی بیشترین سهم در این اکوسیستم را به خود اختصاص داده است. بعد از آن کشورهای چین و هند از قاره آسیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: بخش انرژی به عنوان یکی از صنایع مهم در جهان، نیاز به حضور بیشتر استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها دارد و در دنیا چنین اتفاقی افتاده است.

مدیر شتابدهنده تخصصی آی‌تک با بیان اینکه آی‌تک به عنوان اولین شتابدهنده در حوزه انرژی در کشور کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: بالا بودن مصرف انرژی در کشور، حضور استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها در این حوزه را ضروری کرده است و باید از این اکوسیستم بهره ببریم.

عابدپور با بیان اینکه مصرف برق در کشور ما سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی است، تصریح کرد: اکوسیستم‌های استارتاپی می‌توانند در برطرف کردن این معضل نقش بسزایی داشته باشند. به این منظور در روزهای ۲۱ تا ۲۳ آذرماه استارتاپ ویکندی با موضوع انرژی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند در این رویداد سه روزه حضور پیدا کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر