بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

27 میلیارد دلار صادرات و 26 میلیارد دلار واردات

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مجموع مبادلات تجاری کشور تا مهر ماه امسال، 27 میلیارد دلار مربوط به صادرات و 26 میلیارد دلار در حوزه واردات کالا بوده است.
کد خبر : ۱۸۳۷۰۴

به گزارش بورس‌نیوز، فرهاد نوری گفت: از مجموع مبادلات تجاری کشور تا مهر ماه امسال، 27 میلیارد دلار مربوط به صادرات و 26 میلیارد دلار در حوزه واردات کالا بوده است.

وی اظهار کرد: با وجود هجمه‌های دشمنان و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، این میزان واردات و صادرات از کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تراز تجاری کشور بدون احتساب فروش قیمت نفت مثبت بوده است افزود: تنها در میزان صادرات صورت گرفته به کشور افغانستان طی هفت ماه گذشته شاهد رشدی 24 درصدی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

نوری گفت: با هدف توسعه بازاریابی و صادرات کالا به این کشور از طریق ایران تدابیری اتخاذ تا از ورود کالاهای بی کیفیت به این بازار جلوگیری و کالاها بر مبنای استانداردهای تعریف شده روانه بازار هدف شوند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما بیشتر بر روی کشورهای همسایه است ادامه داد: ایران با پنج بازار صادراتی 70 درصد صادرات خود را پوشش می‌دهد و اگر بتوانیم به 9 کشور پیرامونی این بازارها را توسعه بدهیم بیش از 80 درصد صادرات مان را پوشش داده ایم.

نوری گفت: تحقق این مهم خیلی متاثر از تحریم‌ها نیست و به دست آوردن آن امکان‌پذیر است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر