بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
رئیس خانه معدن گفت: دور دوم تحریم‌ها همچون دور نخست آن در ماه‌های گذشته، کمتر می‌تواند بخش معدن و صنایع معدنی کشور را با مشکل روبرو کند.
کد خبر : ۱۸۳۷۰۹

به گزارش بورس‌نیوز، محمدرضا بهرامن گفت: دور دوم تحریم‌ها همچون دور نخست آن در ماه‌های گذشته، کمتر می‌تواند بخش معدن و صنایع معدنی کشور را با مشکل روبرو کند.

به اعتقاد وی، عمده تولیدات معدنی کشور تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز بسیاری صنایع داخلی است اما بازارهای خارجی نیز به مواد اولیه کشور ما نیازمندند. بنابراین باید در ارسال این مواد به خارج مدیریت داشته باشیم.

بهرامن مهمترین تاثیر سوء تحریم‌ها را در نقل و انتقال پولی و مالی توصیف کرد و گفت: تامین زیرساخت‌های اساسی از جمله مواردی است که ایمیدرو باید در ادامه راه بویژه مواجهه با تحریم‌ها توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد که از جمله آنها تامین ماشین‌آلات معدنی است؛ کاری که اوایل دهه 80 بخوبی انجام شده بود.

نقشه راه معدن

رییس خانه معدن ایران یادآوری کرد: ایمیدرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با برنامه ریزی و راهبرد مشخص، مسائل خود را دنبال کرد و کارنامه مثبتی به ثبت رساند.

به گفته وی، امروز ایمیدرو مسیر مشخصی برای توسعه بخش معدن تعریف کرده است و همه فعالان معدنی و بخش خصوصی می‌توانند به ارائه نظر خود بپردازند.

بهرامن اضافه کرد: نقشه راهی که برای بخش معدن تصویب شده است، در کارگروه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن با نظر کارشناسی بخش خصوصی بررسی شد.

وی بیان کرد: بخشی از این نقشه راه که ایمیدرو در تدوین آن نقش اساسی داشت در موضوع اکتشافات معدنی در حال اجرا و قسمت دیگر در جذب سرمایه‌گذاری‌ها در کنسرسیوم‌های بزرگ معدنی تحقق یافته است.

این مقام صنفی یادآوری کرد: زمانی ایمیدرو برنامه‌های توسعه سنگ آهن را دنبال می‌کرد اما امروز برنامه‌هایی برای سرب و روی، آلومینیوم، مس و حتی سنگ‌های تزیینی در نقشه راه معدنی کشور تعریف شده است.

وی انتخاب «جمشید ملارحمان» به عنوان سرپرست جدید ایمیدرو را به فال نیک گرفت و گفت: وی فردی «کارشناس» است و می‌توان امیدوار بود با انتخاب کارشناسانی از این دست، خطاها و اشتباه‌های پیشین به حداقل برسد.

رییس خانه معدن ایران، تعریف برنامه راهبردی را مهمترین اقدام مدیرعامل پیشین ایمیدرو اعلام کرد که بویژه توانست بخش اکتشاف معدن را بدرستی به حرکت درآورد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر