بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

خودرویی‌ها همچنان بلاتکلیف/ گل‌گهرعاملی برای رشد 80 درصدی بازار

امروز سهام خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها روند کاهشی را در پیش گرفتند و بیشترین تاثیر منفی در شاخص به پتروشمی مارون، زاگرس و ذوب آهن اختصاص داشته اما در مقابل سهام گل‌گهر موجبات رشد 80 درصدی شاخص را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۸۳۷۳۱

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و 678میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 536میلیارد تومان در 172هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت و شاخص‌بورس نیز با رشد 642واحدی در ارتفاع 176هزار و 458واحد قرار گرفت.

براساس اعلام قبلی مسئولین قراربود که امروز خودروها افزایش قیمت 100درصدی را تجربه کنند بنابراین از اوایل صبح امروز فعالان بازار چشم انتظار شنیدن خبری از سوی بازار خودرو بودند زیرا اجرای این تصمیم تاثیرات زیادی را برای سهام این شرکت ها به همراه خواهد داشت.

در این خصوص حسین ایزدی رئیس هیات مدیره آتیه تدبیر سبز به بورس‌نیوز گفت: قیمت تنها عامل موثر در تعیین نرخ سهام خودرویی نخواهد بود بلکه تحریم‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سلیقه مردم به سمت خودروهای اتوماتیک متمایل شده است، افزود: اما گیربکس اتوماتیک در ایران ساخته نمی‌شود بنابراین در صورت افزایش قیمت خودرو در آینده ممکن است که این محصول مورد استقبال خریداران قرار نگرفته و میزان فروش شرکت‌های خودروسازی روند کاهشی را درپیش گیرد.

ایزدی تاکید کرد: نمی‌توان گفت که به تبع افزایش قیمت خودرو، فروش این محصول نیز افزایش می یابد بلکه شاید مردم به خودروهای اتوماتیک و خارجی سوق پیدا کنند.

ایزدی با بیان اینکه امروز شاخص بازار رشد 640 واحدی را تجربه کرده است، افزود: خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها روند کاهشی را در پیش گرفتند و بیشترین تاثیر منفی در شاخص به پتروشمی مارون، زاگرس و ذوب آهن اختصاص داشته اما در مقابل سهام گل‌گهر موجب رشد 80درصدی شاخص شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معدنی‌ها فروش خوبی می‌توانند داشته باشند، گفت: سهام شرکت‌های معدنی در شرایط مطلوبی بوده و می‌توانند جایگزین دیگر صنایع شوند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: پیش‌بینی می‌شود که بازار روند فعلی خود را ادامه داده و رشد 180هزار واحدی را تجربه کند اما نوسانات زیادی را متحمل نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر