بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
وجود هلدینگ‌ها برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه بسیار بااهمیت بوده چراکه به دلیل اینکه نظارت موجود بر این مجموعه‌ها باعث افزایش شفافیت و مسئولیت‌پذیری می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۷۴۲

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در همایش ارزش آفرینی هلدینگ‌ها که به میزبانی دانشگاه الزهرای تهران برگزار شد، حسن قالیباف اصل، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و دبیرعلمی همایش گفت: وجود هلدینگ‌ها برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه بسیار بااهمیت بوده چراکه به دلیل اینکه نظارت موجود بر این مجموعه‌ها باعث افزایش شفافیت و مسئولیت‌پذیری می‌شود.

وی ادامه داد: هلدینگ‌ها هزینه معاملات را کاهش داده و گردش اطلاعات را بسیار آسان می‌کنند، از طرف دیگر بحث مدیریت که یکی از اجزای مهم شرکت‌های اقتصادی است در هلدینگ‌ها به خوبی اجرا می‌شود.

دبیرعلمی همایش با اشاره به اینکه در همایش فوق 60 مقاله دریافت شده است افزود: از این تعداد 23 مقاله پذیرفته شد که در همایش امروز تعدادی از آنها برای حضار معرفی می‌شود.

هلدینگ‌ها می‌توانند سرمایه‌های کم مردم را جمع و پروژه‌ها را تامین مالی کنند. پروژه‌ها را توسط آورده سرمایه‌گذاران کوچک نمی‌شود تامین مالی کرد در نتیجه نقش هلدینگ ها بسیار مهم است.

قالیباف اصل با تاکید بر اینکه در اقتصاد دانش بنیان نیز نقش هلدینگ‌ها غیر قابل انکار است، ادامه داد: هلدینگ‌ها دسترسی به منابع مالی دارند و میزان ریسک پذیری در آنها وجود دارد، استارتاپ قاعدتا یک ایده نو است که قبلا آن ایده وجود نداشته است. هلدینگ‌ها می‌توانند با پذیرش ریسک روی این استارتاپ‌ها سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید ایده‌ها کاملا نو باشد، اظهار کرد: امکان دارد ایده تجاری نشود و در حد همان ایده باقی بماند در نتیجه نهادهای مالی بزرگی نیاز است که بتوانند ابهام و ریسک را تحمل کنند.

مدیرعامل سابق شرکت بورس با اشاره به تامین مالی استارتاپ ها افزود: یک مجموعه بزرگ اقتصادی می‌تواند از ۱۰ ایده نو که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند دو تا از آن‌ها سود آور شود، این ایده‌ها باید ایده‌هایی باشند که تا به حال در دنیا اجرا نشده‌اند و نو هستند.

قالیباف اصل اضافه کرد: متاسفانه در ایران بنگاه اقتصادی نداریم که بگوییم آن بنگاه اقتصادی اشل جهانی داشته باشد. شاید وقتی سهامی که به عموم مردم واگذار شود، نگرانی وجود داشته باشد که آن بنگاه به کدام سمت می‌رود اما با حضور هلدینگ‌هایی که می‌توانند این بنگاه‌ها را در دست بگیرند این نگرانی‌ها از بین می رود. خصوصی سازی باعث  می‌شود که بهره‌وری بیشتر شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در آخرین هفته آبان‌ماه رخ داد

میزبانی فرابورس ایران از دو عرضه اولیه

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری:

بورس ایده یا همان بازار دارایی فکری فرابورس

ارسال نظر