بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
معاون وزیر صنعت گفت: در وزارت صنایع معرفی توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری یک اولویت است و برپایی نمایشگاه پاسخی برای افرادی است که صحبت از ضعف توانمندی صنعتی می‌کنند.
کد خبر : ۱۸۳۷۹۲

به گزارش بورس‌نیوز، فرشاد مقیمی در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری زرندیه، افزود: بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی کشور در مردادماه سال‌جاری در تهران برگزار شد و قرار بر این شد چنین نمایشگاه‌هایی در وسعت کمتر در شهرستان‌ها برگزار شود.

وی گفت: در وزارت صنایع معرفی توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری یک اولویت است و برپایی نمایشگاه پاسخی برای افرادی است که صحبت از ضعف توانمندی صنعتی می‌کنند.

مقیمی با بیان اینکه با فعالیت و اقدامات موثر در حوزه اقتصادی می‌توان پاسخی محکم به تحریم‌های ظالمانه داده و مقابله هوشمندانه در برابر تحریم‌ها انجام داد.

وی افزود: ساوه ‌و زرندیه با استقرار بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی از ظرفیت بالا و جغرافیای مناسبی برای توسعه صنعتی و اقتصادی برخوردار است.

مقیمی به وظایف دولت در حمایت از صنعت پرداخت و گفت: مردم انتظار دارند دولت اقدام عملی در این راستا انجام دهد. در این راستا وزارت صنعت به دنبال ارائه بسته حمایتی از صنایع و صنعتگران است و به زودی در مجلس توسط وزیر ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات با نرخ پایین، افزایش سقف تسهیلات با توجه به شرایط لازم، تسهیل سازوکار بیمه و مالیات، از جمله این بسته‌هاست، درخواست ما ارائه پیشنهاد و نقطه‌نظرات از سوی نخبگان و صاحبان صنایع برای جذب نقطه‌نظرات است.

مقیمی اظهار کرد: درست است که تحریم ممکن است فرصت‌هایی را از ما بگیرد اما فرصت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد. ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ ردیف کالایی به کشور ۴.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای راکد با این شرایط قابلیت فعال شدن دارند، افزود: امسال ۱۰۵۷ واحد صنعتی غیرفعال در کشور به چرخه صنعتی و تولیدی برگشتند که یکی از عوامل این بازگشت، ممنوعیت‌های وارداتی اعلام شده بوده است.

مقیمی ایجاد اتاق فکر توسط بخش غیردولتی را از دیگر رویکردها برای رفع موانع تولید در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: مجلس برای ارتقای ستادهای تسهیل و رفع موانع نیز مصوباتی داشته است و آیین‌نامه‌های مربوطه از طریق وزیر صنایع اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه درخصوص فعالیت‌های اجرایی نیز موضوع اصلی تامین مواد اولیه است که از وظایف اصلی معاونت امور صنایع وزارت صنعت است، افزود: به همین منظور سه شیفته کردن وضعیت نظارت و رصد تولید در سراسر کشور و بررسی موانع برای انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از توقف واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه دنبال می‌شود.

وی درخصوص نوسازی ناوگان نیز اظهار کرد: با مصوبه رییس‌جمهور موضوع نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بار نهایی شده و ارز مورد نیاز معادل ۳.۳ میلیارد ریال تامین شده است تا محقق شود.

مقیمی با بیان اینکه انتظار می‌رود فعالان صنعتی ضمن حضور در چنین نمایشگاه‌هایی در نمایشگاه‌های خارجی نیز حاضر شوند، افزود: به دنبال این هستیم که تور صنعتی بین استان‌ها ایجاد شود و وزارت صنعت از این کار حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۲۲۳ واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و ۴۳۲ واحد در نمایشگاه‌های خارج حضور پیدا کردند و توانستند با تعامل لازم زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر