بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کارشناسان بازارسرمایه در میزگردی مطرح کرد:

افزایش حجم معاملات نیاز حیاتی بورس/ نگاه سردی که ضدیخ می‌خواهد

درحالی روزگذشته سخن از افزایش قیمت خودروسازان در راهروهای سازمان بورس پیچیده بوده که معیارهایی همچون افزایش کیفیت گروه‌های خودروسازی کاملا در حاشیه قرار گرفته بوده و مشخص نیست افزایش قیمتی که از جیب خریدار و سهامداران هزینه می‌شود، در کدام بخش خرج می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۷۹۳
به گزارش بورس‌نیوز، قیمت خودرو ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار شود این خبری بود که از جلسه نهایی بین معاونین وزیر، خودروسازان، قطعه‌سازان و کارشناسان خودرو برگزار شده بود و اگر این تصمیم اجرایی شود به گفته خودروسازان می‌تواند بازار را آرام و خودروسازان را از زیان دهی خارج کند.
از ابتدای سال‌جاری (تا حدود یک ماه پیش) به جهت قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، خودروسازان ۶ هزار میلیارد تومان زیان دیدند.

سهامداران به گوش باشند
سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امیدسهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی بازارسرمایه طی هفته جاری اظهارکرد: کاهش شاخص‌ها در ابتدای هفته جاری به دنبال دلیل خاصی نبوده و بیشتر ذات بازار را به نمایش گذاشت چراکه بازار نیازمند اصلاح قیمت‌ها بوده و سهامداران نباید دنبال متهم باشند زیرا در اواسط هفته بازار به سوی سبزپوشی گام برداشت.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف بازار، عدم ورود سرمایه‌های جدید و افزایش حجم معاملات بوده بنابراین باید برای گردش سرمایه در صنایع مختلف، راهکارهای ورود نقدینگی به بازار اندیشیده شود.

صادقی شریف با اشاره به صنایع پیشرو بازارسرمایه تصریح کرد: تاکنون بازار پیشرویی نداشته و با توجه به ثباتی که بعد از ریزش قیمت جهانی شکل گرفت، الان در بازار فلزات و غیره به آرامش نسبی دست‌یافته‌ایم اما پالایشگاهی‌ها و معدنی‌ها سهام بنیادی خوبی را برای سهامداران به دنبال خواهند داشت.

گروه گنگی که چاره ندارد

مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا به بورس‌نیوز درباره تاثیرات روانی افزایش قیمت خودرو بر بازارسرمایه نیز اظهارکرد: افزایش نرخ خودروسازان مشهود بوده اما میزان افزایش مشخص نیست اما همین خبر، بر سودآوری سهام این گروه تاثیرگذار است البته نباید فراموش کرد که خودروسازان از بی‌قطعه بودن خودروها سخن می‌گویند و باید دید که چگونه درب پارکینگ خودروسازان به روی خریداران باز می‌شود.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر، خودرویی‌ها اذعان داشته که واردات برای آنها مقرون‌به‌صرفه نبوده و لیست وارداتی آنها خالی است، اما باید این گروه شفاف‌سازی را در دستور کار قرار دهد چراکه فضای این گروه کاملا گنگ است.

گرانی خودرو، نفع یا ضرر سهامدار!

حسین مرادی مدیر امور معاملات کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص نماد گروه خودرویی‌ها گفت: قطعا گرانی خودرو بیش از هر چیز تاثیر روانی بر سهامدار و جو بازار می‌گذارد چراکه اگر خودروساز بخواهد از چنین طریقی به سود برسد باید افزایش قیمت وحشتناکی را به مشتریان تحمیل کند؛ این روند افزایشی شاید کف آن رشد قیمت 50درصدی باشد اما پیش‌بینی می‌شود که دولت مانع رشد سرسام‌آور خودرو شود اما گرانی خودرو قطعی است.

کارشناس بازارسرمایه افزود: پیش‌بینی می‌شود خودرو نهایتا تا سقف 20درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

سهامداران دقت را چاشنی کار کنند

اسمعیل فوادیان مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در ارزیابی سهام گروه خودرویی‌ها اظهارکرد: سهامداران باید با دقت بیشتری گام در جاده خودروسازان گذاشته زیرا ارزش سهام آنها با توجه به حجم زیان بالایی که دارند، نیازمند تامل و کارشناسی بیشتری بوده و نباید بر اساس جو بازار و اخبار ضد و نقیض برای صف خرید  از سوددهی خارج می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
این خودروییها ی بازار خراب کن همیشه ضرر ده هستند وخواهند بود مردم سهام خودرویی نخرند ضرر میکنن بعدبه حساب بازارسرمایه میزارن و میگن بورس پول مونو خورد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
دولت تدبیر و امید سال ۹۲ با هزار وعده وعید که وضع بورس بهتر می شود مردم رو پای صندوقهای رای کشاند و بعد از ان بورس به خاک سیاه نشسته شد سوال من این است چرا دولت پول فروش نفت را به بازار بورس اختصاص نمیدهد که میلیونها کد بورسی در ان هست؟؟!! برای چه هیچوقت دولت حاضر به رونق و ثبات بازار بورس نبوده؟!!