بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
نايب رئيس كميسيون كشاورزي، آب و صنايع غذايي اتاق تهران:

سویا و ذرت برای خوراک طیور وارد کشور شد

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای خوراک طيور که شامل سویا، ذرت شده از سوی دولت و مسئولان وزارت جهاد و کشاورزی صورت گرفته است.
کد خبر : ۱۸۳۸۰۳

به گزارش بورس‌نیوز، مهدی معصومی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای خوراک طيور که شامل سویا، ذرت و... می‌شود از سوی دولت و مسئولان وزارت جهاد و کشاورزی صورت گرفته و به میزان کافی وارد كشور شده است. بنابراین واحدهای تولید مرغ و تخم‌مرغ با چالشی در زمینه تهیه خوراك روبرو نخواهند شد و همین موضوع می‌تواند باعث شود که هزینه تولید مرغ و تخم‌مرغ تا پایان سال جاري با رشد چندانی مواجه نشود و به دنبال آن پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌ها هم ثبات داشته باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که خود مدیرعامل شرکت تلاونگ است، ادامه داد:در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار 11 هزار تومان و قیمت هر شانه تخم‌مرغ حدود 20 هزار تومان است، قيمت‌هايي كه از حاشیه سود کافی برای تولید‌کننده هم برخوردار بوده و به اعتقاد من قیمت مناسبی است. پیش‌بینی می‌شود که این قیمت‌ها تا پایان سال هم تقریبا ثابت باشد و حتی شاید در تخم‌مرغ ما با کاهش 500 تا 1000 تومانی هم روبرو شویم ولی به صورت کلی معتقدم در شرایط کنونی قیمت مرغ و تخم‌مرغ برای تولید‌کننده و مصرف‌کننده متعادل و منطقي است.

معصومی گفت: دولت در ماه گذشته برای تنظیم و تعادل بازار و جلوگیری از هرگونه رشد قیمت حدود 300 تا 400 تن تخم‌مرغ وارد کرده است اما ما برای تولید در داخل هم با هیچ‌گونه مشکلی رو به رو نیستیم و مي توانيم نياز داخل را به راحتي تامين كنيم.

او همچنین با بیان اینکه در شرایط کنونی مشکلی که واحدهای تولید مرغ و تخم‌مرغ با آن دست به گریبان هستند به قيمتگذاري‌هاي دولتي و تامین ارز لازم برای واکسن‌ها، ریز مغذی‌ها، ویتامین‌ها، داروها و چیزهای تخصصی باز می‌گردد، گفت: اگرچه خوراک لازم تامین شده است ولی همچنان مشکلاتی برای تامین و تخصیص ارز برای واکسن، ویتامین و... وجود دارد که روی تولید با کیفیت اثرگذار خواهد بود و درخواست ما از دولت این است که شرایطی را فراهم کند که ارز لازم برای این موضوع هم تخصیص داده شود. البته نکته‌ای که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد این است که تامین این اقلام اثر آن چنانی روی قیمت نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران در پاسخ به این سوال که در سال جاری آیا واحدها با چالش آنفلوآنزا رو به رو بوده اند یا خیر گفت: خوشبختانه امسال تقریبا پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و واحدها تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند و ایمنی محیطی هم به شدت مورد توجه بوده است و به همین خاطر مشکل چندانی نخواهيم داشت. از طرف دیگر خوشبختانه در دنیا هم کنترل‌های سختی امسال صورت گرفته که همین موضوع هم جلوی گسترش بیماری را می‌گیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

بی تاثیری تخصیص ارز در قیمت مرغ

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

دولت اجازه آزادسازی قیمت‌ها را صادر کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

نباید در بازار ارز التهاب ایجاد کرد

ارسال نظر