بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
تحریم‌های آمریکا به بازار صادرات زعفران ایرانی که در تولید عطر گرفته تا دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد، رونق بخشیده است.
کد خبر : ۱۸۳۸۰۸

به گزارش بورس‌نیوز، تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن نه تنها در صادرات زعفران این کشور خللی وارد نکرده بلکه به نفع آن نیز تمام شده است.

یک تاجر زعفران در کنفرانسی که به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برای کارشناسان صنعتی برگزارشد، در این باره گفت که «ما اصلی‌ترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران در جهان هستیم، جایگزینی وجود ندارد. مطمئنیم که محصولات ما به هر طریق ممکن، صادر خواهند شد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضاکننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی،تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند. واشنگتن در تاریخ 14 آبان دور دوم تحریم‌های اقتصادی که این بار صنعت نفت، گاز و نظام بانکی ایران را هدف قرار داده اند را نیز اعمال کرد.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه‌های اخیر وهمراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

آمریکا در نظر دارد تا با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، این کشور را در برابر خواسته‌های جاه‌طلبانه واشنگتن تسلیم کند. اما ملت ایران پیش‌تر نیز تجربه تحریم‌های غیرعادلانه اینچنینی را از سوی آمریکا و متحدانش داشته اند؛ اقدامی که نتیجه عکس داد و ایران را در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رساند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر