بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
بازارسرمایه امروز در یک دومینوی نفتی اسیر شد تا اغلب گروه‌های بازار بر اساس کاهش قیمت نفت، زمین‌گیر شوند و حتی نسخه‌های کلان اقتصادی که خاص برخی گروه‌ها نظیر بانکی‌ها صادر شده بود نیز نتوانست همانند نوش‌دارویی قدرتمند عمل کرده و دیگر گروه‌های بازارسرمایه را در مرداب کاهش قیمت نفت فرو برد.
کد خبر : ۱۸۳۸۴۸
به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه امروز در یک دومینوی نفتی اسیر شد تا اغلب گروه‌های بازار بر اساس کاهش قیمت نفت، زمین‌گیر شوند و حتی نسخه‌های کلان اقتصادی که خاص برخی گروه‌ها نظیر بانکی‌ها صادر شده بود نیز نتوانست همانند نوش‌دارویی قدرتمند عمل کرده و دیگر گروه‌های بازارسرمایه را در مرداب کاهش قیمت نفت فرو برد.

پالایشی و پتروشیمی‌ها نخستین غرق‌شوندگان قیمت نفت بوده و پس از آن فولادی‌ها و بانکی‌ها و ... به جمع قرمزنشینان امروز بازارسرمایه پیوستند.

«نیما» کماکان چشم انتظار روی سُرخ فولاد

درحالی که بسیاری از پالایشی‌ها ارز حاصل خود را به نیما واریز کردند و نشنیده بگیرید که این میزان تحویل ارز به 75درصد رسیده اما فولادی‌های عزیز تاکنون یک سنت را به این سامانه تحویل نداده و اینجاست که شاعر می‌فرماید یک مو از خرس کندن نیز غنیمت است حال آنکه آن خرس خواهران تنی فولادی نصف جهان باشد.

وقتی شاخص‌ها ماشین‌سواری می‌کنند

خودرویی‌ها امروز را با استفاده از شائبه و شایعه توانستند سهام خرید و فروش کنند اما هیچکدام از خودروسازان نتوانستند بارسنگین کاهش قیمت نفت را در یدک‌کش‌های خود به دوش بکشند و تسلیم قیمت نفت شدند.

اما از طرفی کماکان با بلاتکلیفی سهامداران در جاده مخصوص روبه‌رو هستیم اما پیک صبا گویا شائبه‌ها را وارونه از کیلومتر 12 به خیابان حافظ منتقل می‌کند.

زیریک‌خم حواله به ارز رسید/ نسخه میردامادی‌ها برای ارز

طی چند روز گذشته ساکن طبقه 12 میرداماد از راه‌اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارزی در آینده‌ای نه‌چندان دور و شاید هم محال خبر داد.

از آن جا که کشف قیمت کالاها، نخستین و مهم‌ترین هدف ایجاد بازار آقای رئیس اعلام شده، هم‌اکنون این علامت سوال در اذهان ایجاد می‌شود که اگر در حال حاضر قیمت ارز مشخص بوده پس چه دلیلی برای راه‌اندازی بازار حواله‌های ارزی وجود دارد و اگر هم قیمت آن مشخص نیست که نیست، چاره‌ای جز سکوت نخواهیم داشت، رئیس جدید لطفا تک‌نرخی را عملیاتی کنید تا نیازی به ساخت‌وساز و پی‌ریزی برای بازار جدید نداشته باشید.

تُجارباشی‌ها عریضه نوشتند

مسئولین کشور با تکرار مکرات بارها اعلام کردند که بیم اختلال در صادرات را در توهمات ترامپی امکان‌پذیر است و خیالتان تخت که ما صادرکننده باقی می‌مانیم و همه کشورها دست نیاز خود برای تامین نیازهای وارداتی را به ایران لیست کرده‌اند؛ مسئولین عزیز هم گویا سمعک آنها در حالت آف قرار دارد، داد خاموش فعالان بخش‌خصوصی را نمی‌خواهند بشنوند چراکه پرستیژ آنها خراب می‌شود چراکه گفته‌اند تحریم‌ها اثری ندارد.

در این دوره مشکلات مربوط به حوزه انتقال ارز پررنگ تر شده است لطفا صدای اتاق بازرگانی را بشنوید که پیشنهادی صنف تجار ارائه داده که صادرکنندگان ۲۰ درصد از درآمدهای ارزی را صرف هزینه‌های ارزی خود برای واردات تجهیزات و غیره کند و ۲۰ درصد دیگر از درآمدهای ارزی هم به نرخ روز به صرافی‌ها عرضه شود کمی از مشکلات این بخش کاسته شود تا از این طریق نیاز ارزی مسافران و دانشجویان و... مرتفع شده و مابقی درآمد ارزی هم با نظارت بانک مرکزی و گمرکات کشور صرف واردات کالاهای مورد نیاز کشور شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر