بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

رشد نرخ نفت در زمان تحریم‌ها برای پترویی‌ها خنثی شد / نگرانی از شیب تند کاهش قیمت نفت

کارشناس بازار سرمایه گفت: روند کاهش قیمت جهانی نفت تا زمانی که به کف قیمت برسد، طبیعی به نظر می رسد اما شیب آن باید ملایم تر از روند فعلی باشد.
کد خبر : ۱۸۳۸۸۵
شیب تند کاهش قیمت جهانی نفت غیر طبیعی است

به گزارش بورس نیوز، روند کاهشی قیمت جهانی نفت که در چند روز اخیر شاهد آن هستیم، موجب قرمزی سهام پتروشیمی‌ها در بورس شد ا
مری که به تبع آن نگرانی‌هایی برای معامله‌گران بورس تهران در خصوص وضعیت بازار جهانی و تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور نیز به وجود آمد.

در این خصوص حسن رضایی پور، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار به بورس‌نیوز گفت: بین قیمت جهانی نفت و وضعیت سهام پتروشیمی‌ها رابطه مستقیم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت نفت بوده‌ایم روال منفی فعلی طبیعی به نظر می‌رسد اما باید ببینیم که این روند تا کی ادامه خواهد داشت و قیمت جهانی نفت چه زمانی به ثبات خواهد رسید.

رضایی پور با بیان اینکه سایر شرایط نیز در این زمینه موثر خواهند بود، ادامه داد: افزایش قیمت نفتی که در چندماه اخیر شاهد آن بودیم به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها تاثیر کافی را برای قیمت سهام پتروشیمی ها به همراه نداشت.

وی تاکید کرد: روند کاهش قیمت جهانی نفت تا زمانی که به کف قیمت برسد، طبیعی به نظر می رسد اما شیب آن باید ملایم تر از روند فعلی باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر