بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

چشم‌انتظاری بازار برای گزارش‌ صادراتی‌ها / سودی که هنوز در جیب بازار است

معاملات امروز بورس تهران امروز درحالی آغاز شد که به جز چند شاخص بانکی بقیه شاخص‌ها در وضعیت سبزپوش قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۸۳۹۸۵
تاثیر مثبت گزارش‌های ماهیانه در روند کلی بازار/ امیدواری به مثبت بودن پتروشیمی‌ها در بورس////مصاحبه

کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل درباره پیش‌بینی امروز بازارسرمایه به بورس‌نیوز گفت: با توجه به افت فراوانی که بازار طی هفته گذشته و روزهای ابتدای هفته‌جاری تجربه کرد، هم‌اکنون قیمت‌ها برای سهامدارن بورسی جذاب شده است.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از سهم‌ها نظیر سهم‌های بنیادی دارای جذابیت بیشتری برای سهامداران بوده و به خاطر همین امروز بازار در حالت خرید قرار گرفته است.

خانزاده افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که گزارش‌های ماهیانه در روند کلی بازار تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت چراکه این گزارش‌ها نشان دهنده آن بوده که شرکت‌های پتروشیمی و معدنی‌ها صادرات و میزان فروش مناسبی را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: وضعیت بازار نیز به‌گونه‌ای است که طی امروز و فردا و با رسیدن گزارشات ماهیانه بازار ثابت می‌شود و روند بازار نسبت به دو هفته گذشته روند مناسبی را پیدا خواهد کرد و از روند نزولی خارج خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری ملل گفت: روند نوسانی قیمت نفت نیز باید با تمرکز بیشتری از سوی سهامداران گروه پترویی بررسی شود تا زیان نوسانات دامن‌گیر سهامدارن نشود. 

وی با ارزیابی میزان صادرات پتروشیمی‌ها و تاثیر عملکرد این گروه در بورس اشاره داشت و افزود: کاهش یا شائبه‌های صادراتی این گروه تاثیر منفی طی یک‌ماه گذشته بر بازار گذاشته بود زیرا تحریم‌ها بعلاوه کاهش قیمت جهانی از عوامل تاثیرگذار افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی بود.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: کارنامه شرکت‌های فعال پتروشیمی حاکی از آن بوده که حدود 25درصد به نسبت پیک فروش و صادرات خود، کاهش را تجربه کرده‌اند ضمن آنکه رشد نرخ دلار تاثیر خود را در سودآوری گذشته این شرکت‌ها گذاشته و دیگر نباید در انتظار سودآوری چندان بخاطر معیار دلاری شرکت‌های پترویی داشت.

خانزاده در پایان خاطرنشان کرد: با شفاف‌تر شدن فضای تحریمی راه شرکت‌های صادراتی روشن‌تر خواهد شد ضمن آنکه سرمایه‌گذاران و سهامداران بیش از انتظار بازار به سوددهی رسیده‌اند اما نباید فراموش کرد که شرکت‌های بنیادی و صادراتی کماکان سود خواهند ساخت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر