بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مدیر تالار منطقه‌ای فارس مطرح کرد:

بورس منطقه‌ای فارس، چهارمین بورس استانی کشور

مدیر تالار منطقه‌ای فارس گفت: میانگین روزانه ارزش معاملات در طی این مدت 26 میلیارد ریال و میانگین روزانه حجم معاملات 8 میلیون سهم بوده است
کد خبر : ۱۸۳۹۹۹

به گزارش بورس‌نیوز، کرشمه ترابیان، مدیر تالار منطقه‌ای فارس در خصوص فعالیت‌های این تالار منطقه‌ای از ابتدای تاسیس اظهار کرد: میانگین روزانه ارزش معاملات در طی این مدت 26 میلیارد ریال و میانگین روزانه حجم معاملات 8 میلیون سهم بوده است که در واقع از این رقم 50 درصد مربوط به خرید و مابقی مربوط به فروش سهام است.

وی در ادامه افزود: در این مدت 62 هزار و 645 کد سهامداری در این تالار ایجاد شده است .

ترابیان در خصوص اقدامات فرهنگسازی صورت گرفته در این تالار منطقه‌ای عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی بازار سرمایه و ارتقاء سواد مالی یکی از مهم ترین اهداف تالار منطقه‌ای فارس است . لذا، با دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، و سازمان‌های مختلف مثل اداره تعاون، بانک صادرات، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی و ... وارد تعامل شده و توانسته‌ایم در طی این مدت 35 هزار و 275 نفر از متقاضیان را طی 109 هزار و 900 نفر ساعت در کلاس‌های آموزشی با مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم .

این مدیر تالار منطقه‌ای در ادامه از دیگر اقدامات این نهاد در جهت اشاعه فرهنگ سهامداری گفت: برگزاری صبحانه‌های کاری با وزارت اقتصاد و دارایی و اداره اطلاعات در سال جاری، همایش آشنایی با راهکارهای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه با همکاری اتاق بازرگانی و شرکت تأمین سرمایه امین در سال 95، نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی شیراز در سال 95 و عضویت در شورای اقتصادی استان در سال 94 از دیگر اقدمات اخیر فرهنگ سازی در این تالار منطقه‌ای است.

وی در ادامه در خصوص شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس بالغ بر 23شرکت است که از این میان پنج شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و هشت شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.

ترابیان گفت: شرکت‌های اشتادموتورز در سال 86 و شیرین دارو در سال 87 و شرکت‌های لاستیک دنا، مخابراتی راه دور ایران در سال 88 طی مدت فعالیت بورس فارس از لیست شرکت‌های پذیرفته شده حذف و شرکت سیمان فارس و کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال 83 ، پتروشیمی شیراز در سال 84، سیمان سفید نی‌ریز در سال 86 و سیمان فارس نو در سال 87 به لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اضافه شدند .

وی گفت: همچنین شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال 90 در بازار پایه فرابورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال 91 در بازار پایه فرابورس پذیرفته شده‌اند .

ترابیان در ادامه در خصوص سهم کارگزاری‌های برتر از معاملات تالار منطقه‌ای فارس افزود: کارگزاری مفید با دارا بودن 11.9 درصد از معاملات، فعال‌ترین و پرمخاطب‌ترین کارگزاری فعال در فارس قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: کارگزاری بانک صنعت و معدن نیز با دارا بودن 6.02 درصد رتبه دوم کارگزاران فعال را به خود اختصاص داده است و تالار اختصاصی مفید با دارا بودن 5.7 درصد از معاملات سومین کارگزار فعال در این زمینه محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر