بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پتروشیمی‌ها گوش به‌زنگ حرارت رشد قیمت‌ها از اوپک/ خودرویی‌ها نیازمند تزریق شفافیت

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر مصوبات جلسات اوپک و اوپک‌پلاس اجرا شوند براساس پیش بینی ها قیمت نفت به 75یا 70 دلار می رسد که این امر تاثیرات زیادی را برای بازار نفت ایران و به تبع آن دیگر بازارهای بین المللی همچون پتروشیمی‌ها، فلزات و معادن نیز به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۴۰۱۰

به گزارش بورس نیوز، براساس دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و 264میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 490میلیارد تومان در 124هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس نیز با رشد 736واحدی در ارتفاع 167هزار و 199واحد قرار گرفت که بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و فولاد مبارکه اصفهان تعلق گرفت اما در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی جم، پتروشیمی خارک و بانک ملت با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند که این افت سهام پتروشیمی های با توجه به رشد مطلوب آن ها در چندماه اخیر کمی عجیب به نظر می رسد.

فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌و‌گو با بورس نیوز گفت: آخر این هفته نشست 20 کشور صنعتی با موضوع بررسی دعوای آمریکا و چین برگزار می شود که اگراعضا در این زمینه به توافق برسند تاثیرات زیادی را در بازارهای کالایی شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست تصمیم گیری در خصوص قیمت نفت است، افزود: در راستای کاهش مازاد نفت پیشنهاد اعضای اوپک این بوده که یک میلیون و 400 هزار بشکه از تولید نفت را کاهش دهند.

اردبیلیون جهانی با اشاره به اینکه قیمت نفت از حدود 83 دلار به 60دلار رسیده است، گفت: یعنی قیمت این محصول افت 30 درصدی را تجربه کرده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر مصوبات جلسات اوپک و اپک پلاس اجرا شوند براساس پیش بینی ها قیمت نفت به 75یا 70 دلار می رسد که این امر تاثیرات زیادی را برای بازار نفت ایران به همراه خواهد داشت که به تبع آن دیگر بازارهای بین المللی همچون پتروشیمی‌ها، فلزات و معادن نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی در خصوص سهام بانکی‌ها و خودرویی‌ها نیز گفت: به دلیل انتشار اخبار گوناگون همچون افزایش قیمت خودرو سهام این گروه کمی غیرشفاف است.

اردبیلیون جهانی افزود: سهام بانکی‌ها نیز با مشکلات ناشی از ابهام در تجدید ارزیابی دست و پنجه نرم می کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

بررسی آخرین وضع تولید نفت ایران در کمیسیون انرژی مجلس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عسگری
Netherlands
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
عالی بود ممنون
امير
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
كارگزاري جهان سهم و مديريت اين كارگزاري يكي از بهترينهاي بورس است و جا داره كه مسولين سازمان بورس تجليل ويژه اي از كاركنان زحمتكش اين كارگزاري بكند.