بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 6 آذرماه شاهد تغییر مالکیت 71 میلیون سهم به ارزش 236 میلیارد ریال در بازار اول و 282 میلیون سهم به ارزش 1560 میلیارد ریال در بازار دوم بودیم.
کد خبر : ۱۸۴۰۲۵

به گزارش بورس‌نیوز، در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 6 آذرماه شاهد تغییر مالکیت 71 میلیون سهم به ارزش 236 میلیارد ریال در بازار اول و 282 میلیون سهم به ارزش 1560 میلیارد ریال در بازار دوم بودیم. سهامداران بازار پایه نیز در مجموع سه تابلو این بازار اقدام به دادوستد 225 میلیون سهم کردند که ازش آن 477 میلیارد ریال بود.

در بازار سهام فرابورس نماد معاملاتی شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت و افشای این اطلاعات در زمان معاملات بازار متوقف و سپس بازگشایی شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت بانک دی نیز پس از رفع دلایل تعلیق مبنی بر ارایه اطلاعات دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان و همچنین افشای اطلاعات بااهمیت مورد بازگشایی قرار گرفت.

امروز شاخص کل فرابورس تحت تاثیر نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «ارفع»، «دماوند»، «شراز» و «بمپنا» که تا بیش از 4 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند، افزایش نزدیک به 16 واحدی را در پایان معاملات تجربه کرد و در سطح 1816 واحدی قرار گرفت.

در بازار امروز فرابورس نماد تازه وارد «مادیرا» به گردونه معاملات بازار دوم در حالی با بیشترین رشد قیمت تا سطح 5 درصد روبه‌رو شد که نماد معاملاتی شرکت سیمان لار سبزوار، بالاترین افت قیمت را تجربه کرد. همچنین نماد معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین با تغییر مالکیت بیش از 85 میلیون سهم به ارزش تقریبی 730 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان تمامی بازارهای فرابورس به نام خود رقم زد.

در سوی دیگر بازار شاهد جابه جایی 13 میلیون ورقه بهادار به ارزش 1761 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم. در این بازار اغلب اوراق تسهیلات مسکن مورد معامله اعم از تسه و تملی با افت قیمت تا سطح حداکثر 5 درصد روبه‌رو شدند و در بازه قیمتی 314 هزار تا 580 هزار ریال مورد دادوستد قرار گرفتند. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز «اخزا709» با تغییر مالکیت بیش از 351 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 240 میلیارد ریال صدرنشین این بازار شد و بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.

در این میان از رویدادهای آتی فرابورس می‌توان به توقف نماد معاملاتی «اخزا7011» در پایان معاملات شنبه 10 آذرماه اشاره کرد. این سری اسناد خزانه اسلامی به علت سررسید و پرداخت مبالغ اسمی این اوراق شنبه هفته آینده متوقف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر