بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به وضعیت سهام خودروسازان و آینده صنعت دارو در ایران.
کد خبر : ۱۸۴۰۲۶
به گزارش بورس‌نیوز، بر اساس گزارش فعالیت های آبان ماه بانک دی، حاصل فعالیت این بانک در 8 ماهه ابتدایی سال جاری ، تحقق زیان و کسری 3080 میلیارد تومانی ناشی از تفاوت جمع درآمدهای اعطایی و سود سپرده های پرداختی به سپرده گذاران بوده است.

بانکی که بیش از 8000 میلیارد زیان انباشته را آن هم با سرمایه 640 میلیارد تومانی تا انتهای سال به ثبت می رساند، در مسیر انحلال قرار دارد البته برداشت این عزیزان ممکن است از مسیر انحلال متفاوت باشد.

زیان چند هزار میلیارد تومانی جاده مخصوصی ها دور از انتظار نیست

پس از گزارش بسیار ضعیف و نگران‌کننده شرکت سایپا و افت 50 درصدی تولیدات این شرکت در آبان ماه سال جاری در مقایسه با آبان ماه سال گذشته، حال نوبت به ایران‌خودرو رسید تا شرایط اسفناک خودرو سازان بزرگ را بیش از بیش آشکار سازد.

تنها کافیست مقایسه‌ای بین میزان تولید و فروش شرکت ایران خودرو در 8 ماهه ابتدایی سال جاری را با مدت مشابه سال قبل را انجام داد تا با توجه به هزینه‌های سنگین مالی و حقوق و دستمزد و ...، بتوان انتظار تحقق زیانی چند هزار میلیارد تومانی را تا انتهای سال برای این شرکت تصور کرد.

حنای لاریجانی رنگ باخت

درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد استیضاح علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کلید خورده و گویا در کنار مرد دیپلمات، مرد 15دقیقه‌ای برجام نیز در لیست نمایندگان قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با این استیضاح، ضربه‌شستی نشان دهند.

استقبالی بدون داربست

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۷ به ۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۶.۷ و ۵۳.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آبان‌ماه سال جاری ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۶  و ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوشداروهای تحریمی

شاید دردآورترین تحریمی اعمالی از سوی آمریکا، بر تن بیمارانی بنشیند که درگیر داروهای خاص وارداتی هستند،زیرا محدودیت های اعمال شده در واردات ماده اولیه دارویی ها این شرکت ها را تحت تاثیر قرارمی دهد بنابراین پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور شاهد افت حداکثر ۱۰ درصدی سود دارویی ها باشیم.

سیمان بعلاوه دو

از ابتدای سال جاری تاکنون، تمامی تولیدکنندگان در صنایع مختلف از بی‌سامانی نرخ ارز سوء استفاده کرده و به بهانه‌های ریزو درشت  نرخ محصولات خود را بی‌رویه افزایش داده که در این میان سیمانی‌ها نیز بی‌بهره نمانده و به دلیل صادرات محور بودن صنعت سود زیادی را به جیب زدند اما آنطور که از صحبت های مطرح شده توسط دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در میزگرد بورس‌نیوز برمی آید باید منتظر افزایش دوباره قیمت سیمان در بازار باشیم.

سبزپوشی دماسنج بازار

شاخص کل بورس امروز با رشد 736واحدی در ارتفاع 167هزار و 199واحدی ایستاد که نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و فولاد مبارکه اصفهان در این مسیر صعودی دماسنج را یاری کرده اما در مقابل پتروشیمی جم، پتروشیمی خارک و بانک ملت با افت خود سعی در راستای افت شاخص بازار قدم برداشتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر