بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کاهش قیمت‌های جهانی نفت، فلزات و دلار یکی از عوامل مهم در افت شاخص بازار محسوب می‌شوند اما انتشار گزارش‌های ماه جاری شرکت‌ها نیز شاید تاثیر مطلوبی برای بازار به همراه نداشته باشد.
کد خبر : ۱۸۴۰۴۶
کاهش قیمت های جهانی عامل قرمزپوشی شاخص/ پیامد منفی انتشار گزارش ماهانه شرکت ها برای بازار
به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه صبح امروز را با لباسی قرمز برتن شاخص‌ها آغاز که در این میان اسامی شرکت‌هایی همچون پارس، شپنا و فولاد که در چندماه اخیر بنابر دلایل مختلفی از جمله افزایش نرخ ارز سود زیادی کسب کردند نیز به‌عنوان قرمزترین سهم‌ها به چشم می‌خورد که کارشناسان عوامل متعددی از جمله کاهش قیمت جهانی نفت را در این زمینه موثر می‌دانند.

در این خصوص محمد حسن شمسی مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا بورس‌نیوز گفت: کاهش قیمت‌های جهانی نفت، فلزات و دلار یکی از عوامل مهم در افت شاخص بازار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌های سهامی نیز تصریح کرد: تاثیر گزارش ماهانه ماه قبل در بازار نسبت به ماه های گذشته منفی نبود اما انتشار گزارش‌ها در ماه جاری شاید تاثیر مطلوبی به همراه نداشته باشد.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه وضعیت آینده شرکت‌ها در بازار تاثیرگذار خواهد بود، افزود: براساس چشم اندازهای پیش‌بینی شده ممکن است که به دلیل کندشدن روند رشد اقتصادی چین و کاهش قیمت‌های جهانی بورس در آینده متحمل فشارهای زیادی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازارهای جهانی؛

پلاتین ارزان‌ می‌شود

با خوش‌بینی بازار به دستاوردهای مثبت مذاکرات صورت گرفت؛

افزایش قیمت نفت برای شکستن مرز ۶۰ دلار

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

پرداخت ۲ ماه حقوق معوق نیمی از کارگران فولاد

ارسال نظر