بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بانک توسعه تعاون افزایش سرمایه می‌دهد

بانک توسعه تعاون افزایش سرمایه می دهداخبار پولی مالی- دولت قصد دارد با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون شرایط مطلوبتری را برای تعاونی ها فراهم کند.
کد خبر : ۱۸۴۱۲۹
به گزارش بورس نیوز، محمدشریعتمداری، از افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: رشد 8.2 درصد اعضای تعاونی ها در ایران و رسیدن تعداد اعضای تعاونی ها به 42 میلیون نفر نشانگر توسعه فرهنگ تعاون در کشور است.

شریعتمداری ادامه داد: تعاونی ها همواره در شرایط سخت اقتصادی ایجاد شده اند تا به کمک مردم و اقتصاد بیایند.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در سال 1358 فقط 4.8 درصد مردم عضو تعاونی های مصرف بودند اما امروز این میزان به 52 درصد رسیده است.

شریعتمداری ادامه داد: در 40 سال اخیر رشد سالیانه تعاونی ها 11.8 بوده و تعداد آنها به 90 هزار تعاونی رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان اشتغالزایی در بخش تعاون نیز گفت: اکنون تعاونی ها برای 1.7 میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند اما با توسعه بخش تعاون بدون شک میزان اشتغالزایی در این عرصه نیز افزایش قابل توجهی می یابد.

وی درباره عضویت بانوان در تعاونی ها نیز گفت: سهم بانوان از فعالیت های تعاونی پیش از انقلاب 10 درصد بود که این رقم اکنون به 26 درصد رسیده است.

وزیر تعاون خاطرنشان تاکید کرد که حضور زنان کارآفرینان می تواند به بالندگی کشور کمک کند.

شریعتمداری اظهارداشت: در دولت دوازدهم به دنبال تقویت اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش خصوصی هستیم، زیرا باور داریم دولت باید ناظر و تسهیل گر باشد.

وی، بانک توسعه تعاون را از پشتوانه های این بخش برشمرد و گفت: دولت قصد دارد با افزایش سرمایه این بانک شرایط مطلوبتری را برای تعاونی ها فراهم کند.

وزیر تعاون با بیان اینکه ایجاد سامانه آماری نظام تعاون از اقداماتی است که انجام خواهد شد، گفت: «شبکه سازی، برند سازی و دسترسی به بازارهای هدف» برای بخش تعاون از مهمترین برنامه هایی که دولت مصمم به اجرای آن در بخش تعاون است.

شریعتمداری ادامه داد: «سهم 20 درصدی تعاونی ها از واگذاری ها باید براساس اصل 44 انجام شود تا مردمی سازی اقتصاد که با فرهنگ مردم همخوانی بیشتری دارد، رخ دهد.»

وزیر تعاون با تاکید بر توسعه تعاونی های فراگیر گفت: فرانسه غلات خود را از طریق یک تعاونی تولید و صادرات می کند و ما نیز باید این شیوه را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: البته در زمینه صیادی و پسته که تعاونی فراگیر ملی هستند اقداماتی انجام شده است زیرا باور داریم تجمیع تعاونی ها به مبارزه با فقر کمک می کند.

وزیر تعاون یادآورشد: ایران برای نخستین بار به مجمع جهانی تعاون راه یافته است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

گفتنی است سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه از پنجم تا نهم آذرماه در تهران با شعار «اقتصاد مقاوم تر و پایدار تر با کمک بخش تعاون» در حال برگزاری است. افتتاحیه رسمی اجلاس امروز در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد. در این اجلاس ۱۷۲ مهمان خارجی از ۲۴ کشور حضور دارند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نشست تخصصی رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان شد:

تفاوت بسیار وضعیت بانک توسعه تعاون با گذشته

اظهارات وزیر کار در مورد کارگران فولاد اهواز

مشکلات معیشتی در قالب سبد حمایتی جبران می‌شود

به دلیل ارتقای سوییچ کارت بانک؛

عوارض خروج از کشور فقط نقدی امکان‌پذیر است

ارسال نظر