بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کارشناس صنعت تایر در گفتگو با بورس نیوز:

لاستیک‌سازها در شیب ورشکستگی

به دلیل وضعیت وخیم تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش، صنعت تایر در سراشیبی سقوط قرار دارد.
کد خبر : ۱۸۴۱۴۵

عباس ابیانه کارشناس صنعت تایر اسران در گفتگو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد وضعیت صنعت تایر در بورس گفت: صنعت تایر سازی مشکلات بسیاری دارد و به همین دلیل نتوانسته است از بورس و بازار پیرامون آن استفاده مطلوبی نماید.

وی ادامه داد: این صنعت نمی تواند نوسانات فعلی بازر سرمایه را تحمل کند از این رو شاید ریسک حضور پرقدرت در این بازار را قبول نکند.

این مدیر بازنشسته صنعت تایر تصریح کرد: در حال حاضر هم برای سهام تایر سازها خریدی وجود ندارد و رشدی هم که در ماه‌های قبل مشاهده شد بیشتر تابع گران شدن قیمت ارز بود و ربطی به عملکرد شرکت‌ها نداشت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید حاشیه سود در صنعت تایر کاهش پیداکرده و در این شرایط سازمان حمایت نیز هنوز با افزایش قیمت تایر متناسب با رشد هزینه‌ها و قیمت‌ها موافقت نکرده است.

ابیانه ضمن بیان این مطلب که سود اصلی از افزایش شاخص‌های بورس به جیب سهامداران می‌رود و نه شرکت‌ها گفت: بخش خصوصی فعال در صنعت تایر برای ورود به بازار سرمایه علاقه‌ای نشان نمی‌دهد اما؛ بخش دولتی فعال در این حوزه در بورس حضور خوبی دارد. آن‌هایی که سهامداران دولتی و شبه‌دولتی داشته‌اند وارد بورس شده‌اند و مقداری سهام هم واگذار کرده‌اند.

وی تأکید کرد: سهامداران شرکت صنعتی بارز که از 3 سال پیش سهم خریداری کردند سود خوبی برده‌اند زیرا قیمت‌ها در این مدت رشد بسیار مناسبی داشته و در مقابل ریزش‌ها بسیار اندک بوده است.

مدیرعامل سابق شرکت بارز با اشاره به این مطلب که نوسانات اخیر بازار ملاک خوب و بد بودن بازار سرمایه نیست گفت: این روزها فضای احساسی بر بازار حکم فرم است و نمی‌توان گفت که سهامدار ضرر کرده است. تا آنجا که من مطلع هستم، کلیه سهامداران کویر تایر و بارز در 3 سال اخیاز سرمایه‌گذاری خود در بورس راضی و خرسند بوده‌اند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر