بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
مشکل مضاعف قطعه سازان به دلیل یک اعتصاب؛

کسی به فکر قطعه ساز نیست

متاسفانه دولت در تصمیم گیری های اخیر خود هیچ توجهی به صنعت قطعه ندارد و این مهم به ما آسیب جدی وارد می کند.
کد خبر : ۱۸۴۱۴۷

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، یکی از اتفاقاتی که صنعت خودرو را به چالش کشانده، کمبود یا نبود قطعه مورد نیاز برای تولید خودرو است این مهم در ماه های گذشته باعث ناقص ماندن بخش اعظمی از خودروهای پیش فروش شده به مردم شده و نارضایتی های بسیاری را ایجاد کرده است.

محمدرضا نجفی منش رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در مورد مشکلات اخیر قطعه سازان برای تأمین مواد اولیه و ترخیص کالاهای خود از گمرک گفت: قطعه سازان کشور برای تأمین مواد اولیه به‌صورت عادی با مشکلاتی روبه‌رو بودند که این مشکلات بعد از نوسانات قیمت ارز تشدید شد.

وی ادامه داد: به‌جز ارز، تأمین مواد داخلی مانند آلومینیوم، مس، مواد پتروشیمی برای قطعه سازان مشکل شده است زیرا ایشان قیمت محصولات خود را در داخل کشور بر اساس ارز نیمایی محاسبه می‌کنند که باعث افزایش قیمت‌ها و هزینه قطعه سازان شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد تأثیر برخی اتفاقات حاشیه‌ای در روند فعالیت قطعه سازان گفت: شاید جالب باشد که بدانید در 3 هفته گذشته برای انتقال ورق فولادی از فولاد مبارکه اصفهان با مشکل روبه‌رو شدیم زیرا کامیون داران اجازه رفت‌وآمد به داخل و خارج فولاد مبارکه نمی‌دهند و ما نمی‌توانیم ورق به کارخانه‌ها برسانیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قطعه‌سازان در سودای آزادسازی/ دولت پشتیبان یا محدودکننده

تا پایان آبان سال جاری صورت گرفت؛

افزایش تولید شرکت‌های بزرگ آلومینیوم

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران خبر داد:

تسویه با قطعه‌سازان رنگ حیات بگیرد/زنگ خطرقطعه‌سازان به آسمان رفت

ارسال نظر