بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت:

برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، روز نهم اسفند را به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت کرده است.
کد خبر : ۱۸۴۱۹۲

به گزارش بورس‌نیوز، مجید ارغنده‌پور دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، روز نهم اسفند را به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت و از سال 1380 تاکنون طی 17 دوره، بنگاه‌های اقتصادی برگزیده در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد نظام و مدیران بنگاه‌های اقتصادی، به جامعه معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از آن‌ها تقدیر بعمل آورده است.

ارغنده پور با بیان اینکه، ارزیابی‌ها‌ی میدانی حاکی از رغبت مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدماتی که دارای تاییدیه از مراجع ذیصلاح نظارتی داخلی و بین‌المللی است، اظهار کرد: در صورتی که کیفیت مناسب و استاندارد بودن محصولات و خدمات آنها برای جامعه مصرف‌کننده ملموس باشد؛ به گونه‌ای که مصرف‌کننده از مصرف کالا یا خدمات مورد نظر مطلوبیتی بیش از حد استاندارد تعیین شده پیدا کند، حرکت به سمت تولید مشتری مدار و هدایت جریان تولید به سمت خواست و نیاز مشتری با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت و انتخاب بنگاههای برتر در این حوزه، موجب بهبود مستمر ارتباط میان تولیدکنندگان و عموم مصرف‌کنندگان در جامعه خواهد شد.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، به نقش و تاثیر این همایش به حضور بنگاههای اقتصادی اشاره و تصریح کرد: این همایش در طول هفده دوره فعالیت، توانسته است به عنوان آزمون معتبر و قابل قبول، جایگاه مناسبی را در بین بنگاه‌های اقتصادی پیدا کند و علی رغم داوطلبانه بودن حضور، به لحاظ اثربخشی آن نسبت به اولین دوره برگزاری همایش، تعداد متقاضیان حدود 25 برابر و تعداد منتخبین 22 برابر شده است و در سطح استانی نیز از یک استان در سال 1390، به 29 استان بالغ شده است.

وی همچنین اظهار کرد: از شهریور ماه سال جاری و آغاز فراخون روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تا سی‌ام مهرماه سال جاری و پایان مهلت اولیه فراخوان ، تعداد 405 بنگاه اقتصادی نسبت به انجام ثبت‌نام اولیه در وبسایت همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به نشانی www.Esfand9th.ir اقدام کردند.

مدیر کل نظارت بر تشکلها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت، ضمن اشاره به استقبال از این همایش ملی از تمدید مهلت فراخوان تا سی‌ام آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون تعداد 545 بنگاه اقتصادی اقدام به ثبت‌نام در وبسایت همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نمودند که پرونده متقاضیانی که مدارک خود را تکمیل کرده اند برای ارزیابی کارشناسی در اختیار حوزه‌های تخصصی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته است.

ارغنده‌پور در ادامه به اهم اقدامات انجام شده دبیرخانه همایش اشاره کرد و گفت: از طریق درج در جراید کثیرالانتشار، وب‌سایت اختصاصی دبیرخانه همایش، مکاتبه با سازمانهای ذیربط، ارسال پیامک، پست الکترونیک و ... فراخوان همایش برای شرکتهای موجود در بانک اطلاعاتی دبیرخانه بوده است.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه کتاب الکترونیکی هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تهیه و تدوین و فرآیند ارسال آن برای سازمانها‌ و نهادهای ذیربط در حال انجام است، توضیح داد : متعاقب ارسال پرونده برای واحدهای تخصصی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دریافت پاسخ و نتیجه ارزیابی عملکرد شرکتهای مذکور، جلسات کمیته فنی و شورای سیاستگذاری به منظور ارزیابی نهایی شرکت‌های فوق‌الاشاره، جهت انتخاب بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برگزار خواهد شد.

ارغنده‌پور در پایان خاطرنشان کرد: همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان امسال در روز پنجشنبه 9 اسفند ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر