بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت:

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سلیمانیه عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: جمهوری اسلامی ایران با حضور25 شرکت و در پاویونی به مساحت ۵۰۰ متر مربع بزرگترین پاویون را در جمع کشورهای شرکت‌کننده داشت.
کد خبر : ۱۸۴۲۰۰

به گزارش بورس‌نیوز، جهانگیر شاهمرادی درباره این نمایشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران با حضور25 شرکت و در پاویونی به مساحت ۵۰۰ متر مربع بزرگترین پاویون را در جمع کشورهای شرکت‌کننده داشت.

شاهمرادی افزود: شرکت‌های ایرانی در زمینه فولاد، آهن، صنایع ساختمانی و صنعتی، مواد غذائی، دارو و محصولات آرایشی-بهداشتی، وسائل ورزشی، لوازم منزل، پلاستیک و پلیمر، ماشین‌آلات ساختمانی و صنعت لیزر در این نمایشگاه حضور داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره مزیت‌های بازار عراق بیان کرد: اقلیم کردستان عراق در یک دهه اخیر پیشرفت قابل توجهی در ابعاد مختلف از خود نشان داده و استان سلیمانیه با 2/2 میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز بزرگ ثقل این پیشرفت و توسعه است. از طرفی چون تعدادی از تجار سلیمانیه در دوره مبارزه با صدام در ایران زندگی کردند از بسیاری از توانمندی‌های کشور ما اطلاع دارند و نقش واسطه بین ایران و کل عراق را ایفا می‌کنند.

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز صادرات کالای غیر نفتی به عراق در طی چند ماه گذشته حدود 45 درصد افزایش داشته که در نهایت می‌توان امیدوار بود که از جمع کل صادرات ایران به اقصی نقاط دنیا حدود 25 درصد، سهم صادرات به عراق شود.

شاهمرادی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان، بحث صادرات را به عنوان یکی از اولویت‌های طراز اول خود در دستور کار قرار داده است و همچنین نظر به اینکه هم اکنون برای برخی از صنایع، صادرات بسیار به صرفه‌تر بوده و نسبت به برخی رقبای بزرگ، قیمت نهایی کالای ایرانی رقابتی تر شده است حضور در این نمایشگاه و نمایشگاههایی از این دست برای ما بسیار مهم است.

شاهمرادی در خاتمه افزود: در این نمایشگاه از استان البرز 5 شرکت مهم و تاثیرگذار که جزو برندهای مطرح کشور به شمار می‌روند حضور داشته و حجم عمده‌ای از بازدیدهای صورت گرفته از پاویون جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص دادند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر