بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
بیست و دومین دوره مجمع عمومی گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری‌های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) هفته گذشته در شهر کلمبو سریلانکا برگزار شد و نماینده ایران با اکثریت آرا به عنوان نایب رییس گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) برگزیده شد.
کد خبر : ۱۸۴۲۰۸

به گزارش بورس‌نیوز، بیست و دومین دوره مجمع عمومی گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری‌های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) هفته گذشته در شهر کلمبو سریلانکا برگزار شد و نماینده ایران با اکثریت آرا به عنوان نایب رییس گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) برگزیده شد تا به طور مستقیم به عضویت هیات رییسه انجمن سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان (WFC) درآید.

طبق مقررات فدراسیون سپرده‌گذاری مرکزی جهان، رییس و نایب رییس گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری قاره‌های مختلف جهان به طور مستقیم عضو هیات رییسه این فدراسیون می‌شوند.

در همین رابطه، در اجلاس آتی این انجمن که در مراکش برگزار خواهد شد، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران به طور رسمی به عنوان عضو جدید هیات رییسه فدراسیون سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان (WFC) معرفی می‌شود.

پیش از این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پاکستان از گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه عضو هیات رییسه WFC بود که این شرکت در مجمع اندونزی از سمت نایب رییس این گروه کناره‌گیری کرد تا شرایط برای نامزدی سمات و حضورش در این پست افزایش یابد.

حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران نیز پس از مذاکره و رایزنی با اعضای کمیته اجرایی ACG، نامزدی کشورمان را برای احراز پست نایب رییسی این گروه اعلام کرد و سمات با اکثریت آراء این کرسی مهم بین المللی را کسب کرد تا دستاورد بزرگی نصیب بازار سرمایه ایران شود.

به طور حتم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با حضور در نشست‌ها و کمیته‌های تخصصی WFCو ACG می‌تواند از آخرین تحولات در این حوزه مطلع و از تجربیات و نوآوری‌های اعضای آن برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه بازار سرمایه ایران استفاده کند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران آذرماه سال 95 میزبان بیستمین دوره مجمع عمومی گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری‌های مرکزی آسیا و اقیانوسیه ACG(20) بود و توانست با کسب اکثریت آراء عضو کمیته اجرایی این گروه بین‌المللی شود.

این در حالی است که سمات ماه گذشته نیز در نشست فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا (FEAS) که در ابوظبی امارات برگزار شد، بار دیگر به عضویت هیات رییسه این فدراسیون درآمد.

عضویت در هفت نهاد مهم بین المللی همچون انجمن سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان (WFC)، نهادهای ثبت، سپرده‌گذاری و تسویه و پایاپای آسیا ـ اقیانوسیه(ACG)، فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا (FEAS)، انجمن امنیت سایبری شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (CISO)، بورس‌های کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC)، انجمن استانداردسازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری آسیا (AFSF)و اتحادیه الکترونیکی بین بورسی(IEU) و انعقاد تفاهمنامه با شرکت‌های تاکاس بانک ترکیه(Takas Bank)، آژانس ثبت مرکزی ترکیه (CRA)، شرکت تسویه پاکستان (CDCPL)، شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI)، شرکت ثبت اوراق بهادار بورس اندونزی (KSEI)، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کره جنوبی (KSD)، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی عمان(MCD)، شرکت سپرده‌گذاری ملی پاکستان (NCCPL)، شرکت سپرده‌گذاری چین، شرکت سپرده‌گذاری هند(NSDL)، شرکت سپرده‌گذاری بورس آتن، شرکت سپرده‌گذاری تایوان، شرکت سپرده‌گذاری ژاپن و انجمن سرمایه‌گذاری ایران- سوییس، تفاهمنامه‌های بین‌المللی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هستند که چهارچوب فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت را تشکیل می‌دهند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر