بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

قیمت گندم در کشورهای همسایه بیش از 2 هزار تومان است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: قیمت زیر 2 هزار تومان برای خرید تضمینی گندم در شرایطی که در کشورهای همسایه قیمت این محصول بیش از 2 هزار تومان است منطقی نیست و کمکان شرایط خروج غیرقانونی و قاچاق گندم از کشور وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۴۲۵۶

به گزارش بورس‌نیوز، علی ابراهیمی در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم با دستور رئیس‌جمهور، اظهار کرد: قیمت زیر 2 هزار تومان برای خرید تضمینی گندم در شرایطی که در کشورهای همسایه قیمت این محصول بیش از 2 هزار تومان است منطقی نیست و کمکان شرایط خروج غیرقانونی و قاچاق گندم از کشور وجود دارد.

هدف از خرید تضمینی گندم به عنوان کالای استراتژیک تامین غذای جامعه است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه خرید تضمینی گندم تنها بُعد حمایت از کشاورز مطرح نیست، گفت: هدف از خرید تضمینی گندم به عنوان کالای استراتژیک تامین غذای جامعه و عدم وابستگی به واردات این محصول است.

قیمت خرید تضمینی گندم باید 2 هزار تومان باشد

نماینده مردم شازند با تاکید بر اینکه افزایش 130 تومانی گندم با دستور رئیس‌جمهور رقمی نیست که ما را راضی کند، عنوان کرد: تصور ما این است که قیمت خرید تضمینی گندم باید حدود 2 هزار تومان برای هرکیلوگرم تعیین تکلیف شود و اساسی‌ترین راه این است که قانون‌گذار مستقیما وارد عمل شود.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه گندم در مقایسه با سایر اقلام کشاورزی شرایط متفاوتی دارد و این موضوع که با اعتراض نمایندگان مردم در مجلس رقمی ناچیز به قیمت خرید تضمینی آن اضافه کنند پذیرفتنی نیست، ادامه داد: سال گذشته به این بهانه که قیمت جهانی گندم پایین است و درصورت واردات نیاز کشور به گندم ارزان‌تر تامین می‌شود شاهد افزایش قیمت این محصول نبودیم .

لزوم حفظ امنیت در خودکفایی گندم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه وابستگی به واردات گندم خطرناک است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های غیرمنطقی در بسیاری از بخش‌های کشور وجود دارد اما دلیل اینکه در زمینه گندم تا این میزان تنگ نظرانه برخورد می‌شود مشخص نیست، باید همیشه امنیت قابل اطمینانی را در حوزه خودکفایی گندم حفظ کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر