بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

گزارش‌های 6ماهه نوید بخشی سودآوری شرکت‌ها/ ورود بازار به مسیر اصلاح

در هفته گذشته به دلیل نزول شاخص بازار شاهد افزایش فروش توسط حقیقی‌ها بودیم که این امر مبتنی بر هیجان بوده و گزارش‌های شش‌ماهه نشان دهنده ثبات در روند سودآوری شرکت‌ها است.
کد خبر : ۱۸۴۳۳۵
Image result for ‫گزارش های شش ماهه شرکت ها‬‎

به گزارش بورس نیوز، پس از ریزش هیجانی شاخص در چند روز اخیر، طی روز گذشته ایفای نقشحقوقی‌هادر بازار مشاهده شد که این امر شاخص را از قرمز پوشی نجات داد تا موجب رشد 3284 واحدی فراهم شود

محسن محمدی مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ایرانیان بهبورس‌نیوزگفت: طی هفته گذشته، به دلیل نزول شاخص بازار افزایش فروش سهام توسطافراد حقیقی کاملاً محسوس بود که این امر مبتنی بر هیجان بوده و گزارش‌های شش‌ماهه نشان‌دهنده ثبات درروندسودآوریشرکت‌ها است.

وی بابیان اینکه حتی کاهشنرخ تسعیر ارزو دلار نیز تأثیری درروند سودآوری شرکت‌ها نخواهد داشت، افزود: شاید نرخ دلار از حدود 16000 تومان به 8000 تومان کاهش یابد اما در حال حاضر در کانال 12000 تومان به ثبات رسیده که این امر نویدبخش سودآوری شرکت‌ها در بلندمدت خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به منفی بودن شاخص در روزهای گذشته اکنون شاهدروند اصلاحیخواهیم بود که این موضوع امری طبیعی است.

صنعت پتروشیمی میانبری برای دور زدن تحریم‌ها

محمدی با اشاره به صادرات‌محور بودن صنعت پتروشیمی نیز گفت: این صنعت مزیت رقابتی را به همراه داشته ضمن آنکه جزو صنایع سودآور نلقی می‌شود اما در کوتاه‌مدت شاید بر اساس برخی قوانینی که تصویب می‌شود، سود این شرکت‌ها دستخوش تغییراتی شود.

وی بابیان اینکه با توجه به اعمال تحریم‌ها و گمانه‌زنی‌های رایج در خصوص کاهش صادرات این شرکت‌ها نوساناتی در سهام آن‌ها ایجادشده اما جای نگرانی ندارد، گفت: مصرف‌کنندگانمواد پتروشیمیایران در سطح بین‌الملل نسبت به مصرف‌کنندگان نفت شرکت‌های کوچک‌تری هستند و محصولات پتروشیمی نیز در بازار خرده‌فروشی به فروش می‌رسد بنابراین امکان دور زدن تحریم‌ها در این صنعت بیشتر است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در خصوص صنعت پتروشیمی باید خوش‌بین بود،گفت: این صنعت حتی باوجود صرف هزینه‌های گزاف بازهم می‌تواند از بند تحریم‌ها رهایی یافته و کشور را از فشار اقتصادی نجات دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد:

استفاده از توان داخل برای تامین تجهیزات صنعت پتروشیمی

در پی فرارسیدن روز صنعت پتروشیمی؛

تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت:

انتظار درآمدزایی سریع دانش‌بنیان‌ها را نداریم

ارسال نظر