بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
تحلیلگران اینوستینگ اعلام کردند؛

چشم‌انداز هفتگی بهای طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در هفته جاری تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا و تحولات تجاری بین آمریکا و چین قرار خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۴۴۳۲
به گزارش بورس نیوز، در حالی که آمریکا و چین توافق کرده اند تا ۹۰ روز آینده تعرفه های جدید تجاری اعمال نکنند و در این مدت به دنبال دستیابی به یک توافق تجاری جدید باشند، بازارهای بین المللی به دقت این تحولات را زیر نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش سخنرانی مهم جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره آمریکا نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین مسیر دلار و قیمت طلا باشد.​از سوی دیگر آمارهای اشتغال آمریکا در ماه نوامبر قرار است روز جمعه منتشر شود.

سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تبعات ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین هستند. رئیس فدرال رزرو قرار است روز چهارشنبه سخنرانی مهمی داشته باشد که اظهارات وی می تواند مسیر سیاست های پولی و نرخ بهره را مشخص کند.

اظهارات هفته گذشته پاول نشان می دهد که فدرال رزرو ظاهرا در کوتاه مدت و در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی در سال ۲۰۱۹ میلادی هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که فدرال رزرو احتمالا یک بار نرخ بهره را در سال آینده افزایش خواهد داد. انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه نوامبر می تواند تاثیر زیادی بر نرخ بهره داشته باشد.

امروز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره جدید را اعلام خواهد کرد. رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز اظهارات مهمی خواهد داشت. پارلمان انگلیس ۱۱ دسامبر درباره توافق برگزیت رای گیری خواهد کرد.

چهارشنبه استرالیا آمارهای رشد اقتصادی در سه ماه سوم را اعلام می کند. رئیس بانک مرکزی اروپا نیز سخنرانی مهمی خواهد داشت. موسسه ای دی پی وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه نوامبر را اعلام خواهد کرد. بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام می کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جداول آماری تجارت خارجی نشان می‌دهد؛

فلزات و سنگ‌های گرانبها پیشرو در صادرات

تحت تاثیر افت ارزش دلار؛

رکورد پنج ماهه قیمت طلا شکست

تازه‌ترین تحلیل کاپیتال اکونومیکس نشان داد؛

پیش‌بینی روند قیمت طلا در کوتاه‌مدت

ارسال نظر