بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
معاون فنی بیمه البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گره بیمه‌ها به بورس / ضریب نفوذ ۷ در صنعت بیمه، دست یافتنی است

توسعه صنعت بیمه ارتباط تنگاتنگی با مولفه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر کشور دارد. بدون تغییر در وضعیت اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم و بنگاه های اقتصادی، افزایش ضریب نفوذ بیمه و رسیدن به ضریب ۷ بسیار دشوار خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۴۴۵۴
به گزارش بورس‌نیوز، ورود ۱۴ شرکت جدید به کنسرسیوم بیمه‌ای داخلی و افزایش ۹۲۰ میلیارد تومانی ظرفیت نگهداری داخل کشور، کسب رتبه دوم ضریب نفوذ بیمه ایران در بین کشورهای منطقه، برنامه ریزی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه از ۲.۳ به ۷، بررسی حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها در بودجه ۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی، و پیشنهاد انتشار اوراق ریسک برای ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه و کاهش ریسک صنعت از جمله اخبار خوب بیمه‌ای در روز مختص به بیمه بود که می‌تواند تمرکز سهامداران و بیمه‌شوندگان را به خود متمرکز کند.

احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه بیان کرد: افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه، در سایه اقداماتی همچون بسترسازی از سوی دولت، ارائه پوشش‌های بیمه‌ای جدید، اطلاع‌رسانی به شرکت‌های بیمه از تحولات حوزه IT و اپلیکیشن‌های بیمه‌ای، تسهیل فرآیند اخذ پوشش‌های بیمه‌ای و غیره امکان‌پذیر است؛ ولی این اقدامات به تنهایی کافی نیست.

وی ادامه داد: توسعه صنعت بیمه ارتباط تنگاتنگی با مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر کشور دارد و بدون تغییر در وضعیت اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم و بنگاه‌های اقتصادی، افزایش ضریب نفوذ بیمه و رسیدن به ضریب ۷ بسیار دشوار خواهد بود.
  
این کارشناس صنعت بیمه در رابطه با کاهش ریسک بیمه ها از طریق انتشار اوراق ریسک اظهار داشت: البته هنوز برنامه جامعی در این مورد تدوین نشده و از چند و چون جزییات این طرح اطلاعی در دسترس نیست؛ اما با انتشار اوراق ریسک بیمه در بازار سرمایه، می توان سرمایه گذاران و در واقع خریداران اوراق را در سود و زیان احتمالی سهیم کرد. 

وی اضافه کرد: ممکن است جهت بیمه پروژه های انرژی، توسط صنعت بیمه یا کنسرسیوم بیمه اوراق ریسک چند ساله منتشر شود و اگر در دوره تعیین شده حادثه ای رخ ندهد، خریداران سود اوراق را دریافت کنند و اگر بروز حادثه ای منجر به تحمیل ریسک به صنعت شد، بخشی از ریسک به خریداران اوراق منتقل شود. 

صفرزاده تصریح کرد: البته در ابتدای کار به دلیل عدم آشنایی سرمایه‌گذاران و ریسک‌های احتمالی، شاید سرمایه‌گذاری در این اوراق با وسواس صورت گیرد؛ اما با گذشت زمان می‌توان همکاری خوبی بین بازارسرمایه و صنعت بیمه ایجاد کرد ضمن اینکه احتمالا بازدهی این اوراق در حدی خواهد بود که برای سرمایه گذاران جذاب باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
simorg
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
با سلام از وضعیت سهام شرکت های بیمه ای تحلیل بنویسید.