بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
در آستانه ۱۷۵ نشست اوپک عنوان شد؛

ضروری بودن بررسی دلایل خروج از اوپک

وزیر نفت بررسی دلایل خروج قطر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را ضروری عنوان کرد.
کد خبر : ۱۸۴۴۶۹

به گزارش بورس‌نیوز،‌ بیژن زنگنه در آستانه یکصدوهفتادوپنجمین نشست اوپک این مطلب را درباره اعلام خروج قطر از اوپک اعلام کرد.

نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) زیان تقریبی کشورهای عضو و غیرعضو از کاهش قیمت نفت در سه ماه گذشته را حدود ۹ میلیارد دلار اعلام کرد.

حسین کاظمپور اردبیلی اعلام کرده است: قطر مانند برخی اعضا از یکه‌تازی و بدون تعهد بودن «کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک - غیراوپک JMMC ناراحت است، زیرا آنها موظف بودند هر نوع تغییر در تولید را با اطلاع و اجماع اعضای اوپک و احتمالا با هماهنگی میان اعضای غیراوپک اعمال کنند.

کاظم‌پور گفت: زمانی که اعضای کوچک‌تر و برخی کشورهای عرضه‌کننده با ظرفیت محدود، از یک سو با تقاضای کاهش تولید روبه‌رو شوند و از سوی دیگر، ظرفیتی برای افزایش آن در مواقع لزوم نداشته باشند، احتمال ریزش تقویت میشود.

زنگنه درباره صادرات نفت ایران هم گفت: با تلاش شبانه‌روزی و وحدت نظر در کل اجزا و ارکان نظام، وزارت نفت شبانه‌روزی برای صادرات نفت تلاش می‌کند تا بتواند مشکلات مردم را تا حد ممکن با افزایش درآمدهای ارزی کاهش دهد.

بهره‌مندی ۹۰ درصد جمعیت روستایی ایران از گاز

زنگنه درباره جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس هم توضیح داد: پیشنهادهای مربوط به موضوع طرح جامع انرژی به هیئت دولت ارائه شده است.

وی درباره طرح برندینگ جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار کرد: پس از ماه‌ها بررسی پیش‌نویس طرحی درباره برندینگ در کمیسیون انرژی مطرح شد و در آینده نزدیک به صحن مجلس ارائه می‌شود که در آن ضوابط دقیق و روشنی برای ارتقای رفاه و افزایش کسب‌‌وکار جایگاه‌داران طراحی شده است.

وزیر نفت ادامه داد: ۹۰ درصد جمعیت روستایی در ایران و همچنین ۹۹ درصد جمعیت شهری به‌جز استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که در جهان نادر است.

زنگنه تاکید کرد: وظیفه گازرسانی به روستاها با توجه به هزینه سرانه اقتصادی آن همچنان در دستور کار وزارت نفت است و با اجرای این طرح‌ها تا پایان سال کل جمعیت روستایی تحت پوشش گازرسانی به ۹۶ درصد می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر