بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
رئیس اتحادیه کفاشان دست‎دوز با اعلام اینکه خریدهای مدت دار متوقف شده و واحدهای تولیدی به دلیل عدم نقدینگی کافی به سختی مشغول کار هستند، گفت:هزینه های بالای تولید کفش باعث شده تا صادرات چرم به صورت خام رونق پیدا کند.
کد خبر : ۱۸۴۴۸۹
به گزارش بورس نیوز، رسول شجری با اشاره به اینکه رکود اقتصادی کشور شرایط اقتصادی را برای واحدهای تولیدی سخت کرده است، اظهار داشت: 30 تا 40 درصد مواد اولیه واحدهای تولیدی کفش از محل واردات تأمین می‌شود که در حال حاضر واحدهای تولیدی در خرید آنها با مشکل روبه رو هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با بیان اینکه کارخانجات چسب در تأمین مواد اولیه تولید چسب مشکل دارند، گفت: هزینه های بالای تولید کفش باعث شده تا صادرات چرم به صورت خام رونق پیدا کند به نحوی که ترکیه از ما چرم خام خریداری و بعداً محصولات تولیدی خود را به ما می فروشد.

وی با اعلام اینکه خرید های مدت دار متوقف شده و واحدهای تولیدی به دلیل عدم نقدینگی کافی به سختی مشغول کار هستند، افزود: در حال حاضر مواداولیه واحدهای تولیدی کفش بیش از 200 برابر افزایش پیدا کرده اما تولیدکنندگان به دلیل عدم توان خرید مردم فقط افزایش 50 درصدی را در قیمت محصولات خود اعمال کرده‌اند.

وی با گلایه از اینکه سیستم بانکی برای عدم پرداخت تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان، تصریح کرد: واحدهای تولیدی امروز با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت و حتی تعدادی قادر به تولید نیستند که این موضوع برای صنعت کفش کشور بسیار نگران کننده است.

شجری اضافه کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند نمی‌توانیم نیاز بازار شب عید مردم را تأمین کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر