بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
در مجموع باید 27 میلیاد دلار ارز صادراتی از پتروشیمی‌ها و کالا و مواد دیگر از جمله فرش، پسته و فولاد حاصل شده که تا امروز 7میلیارد وارد شده است.
کد خبر : ۱۸۴۵۰۰

به گزارش بورس‌نیوز، هدایت‌الله خادمی در خصوص سرنوشت 20 میلیارد دلار ارز صادراتی که وارد کشور نشده است، اظهار کرد: این موضوع توسط محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسانه‌ای شد، در مجموع باید 27 میلیاد دلار ارز صادراتی از پتروشیمی‌ها و کالا و مواد دیگر از جمله فرش، پسته و فولاد حاصل شده که تا امروز 7میلیارد وارد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی‌ها در گذشته ارز صادراتی خود را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند اما از زمانی که فضای رسانه‌ها به این سمت رفت که چرا ارز صادرات پتروشیمی در بازار نیما عرضه نمی‌شود در حالی که آنها خوراک ارزان می‌گیرند، ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما آمد و ریسک کمتری می‌کنند که ارز را وارد نکنند یا در بازار آزاد بفروش برسانند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم تاکید کرد: بنابراین به نظر می‌رسد سهم بیشتر 20 میلیاردی که سرنوشت آن مشخص نیست، توسط صادرکنندگان فولاد که فرزندان مسئولان در این زمینه دست دارند، تامین می‌شود.

وی گفت: این 20 میلیارد یا وارد کشور نشده است یا اگر وارد شده در بازار آزاد به فروش رفته و تسویه حسابی صورت نگرفته است. اینکه گفته می‌شود بخشی از درآمد پتروشیمی‌ها در خارج مانه برای تهیه قطعات یدکی، کالا و مواد است، بخشی از درآمدشان را برای تسهیل در خرید خارج از کشور نگه می‌دارند.

خادمی در پایان با تاکید بر اینکه پتروشیمی‌ها و فولاد بیشترین سهم را در 20 میلیارد دلار ارز صادراتی دارند، اظهار کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی مسئول رگلاتوری اقتصاد کشور را بر عهده دارد از سوی دیگر مجلس نیز باید بر این زمینه نظارت داشته باشد که همچنان در این بخش ورود نکرده‌ایم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون بودجه مجلس:

افزایش تحریم نشان قدرت ایران است

به دلیل نوسانات دمایی رخ داد؛

70درصد خسارات به باغ های پسته

در مرکز پژوهش های مجلس انجام شد؛

بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

رییس سازمان صنعت خوزستان خبر داد:

صادرات محصولات گروه ملی فولاد

ارسال نظر