بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مدیر مالی شرکت لامیران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

علت جهش سودآوری «فلامی»/ لامیران در تدارک راه‌اندازی خط تولید جدید

در حال حاضر محصولات شرکت با واسطه روانه بازار افغانستان می شود؛ ولی امیدواریم با راه اندازی خط تولید جدید امکان صادرات مستقیم محصولات هم فراهم شود.
کد خبر : ۱۸۴۵۲۴

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم‌هایی که در چند ماه اخیر به رغم ریزش قیمت اکثر سهم‌ها رشد مطلوبی داشته، سهم شرکت لامیران بوده است. 
این سهم که از ابتدای شهریورماه تاکنون افزایش قیمت تقریبا 50درصدی در کارنامه خود ثبت کرده، آمار تولید و فروش نسبتا عجیبی روانه سامانه کدال کرده است. 
طبق گزارشات این شرکت، «فلامی» در 2 ماهه مهر و آبان، 290 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته درآمد داشته و سود تحقق یافته این شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۹۷ نیز نسبت به سال مالی گذشته رشد ۱۵۲ درصدی نشان می دهد.

فرزان علی نژاد مدیر مالی شرکت لامیران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص علل جهش درآمد شرکت بیان کرد: شرکت در سال‌های قبل اقدام به خرید مقداری مواد اولیه از قبیل فولاد و کربن کرده بود که در انبار دپو شده بود. 

وی ادامه داد: امسال با راه‌اندازی مجدد یک خط تولید از این موجودی استفاده شد و تولید صورت گرفت. به همین سبب بهای تمام شده شرکت نسبت به مبلغ فروش پایین تر بود و در این مدت روند سودآوری شرکت جهشی بود.

وی افزود: البته این موجودی به اتمام رسیده و در ماه های آینده روند سودآوری شرکت متعادل خواهد شد.

مدیر مالی «فلامی» در رابطه با سایر برنامه های مجموعه اظهار داشت: شرکت در حال انجام افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات سهامداران است و احتمالا ظرف چند روز آینده مجوز سازمان بورس را اخذ خواهیم کرد. تلاش می شود این افزایش سرمایه هر چه زودتر نهایی شود و همزمان با مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه هم برگزار شود.

وی اضافه کرد: پس از انجام افزایش سرمایه و ورود نقدینگی حاصل از این اقدام، خط تولید جدیدی با تجهیزات و ماشین آلات جدید راه اندازی خواهد شد. در حال حاضر محصولات شرکت با واسطه روانه بازار افغانستان می شود؛ ولی امیدواریم با راه اندازی خط تولید جدید امکان صادرات مستقیم محصولات هم فراهم شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر