بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
برای ایجاد توازن در بازارسرمایه و از بین نرفتن شادابی این بازار، باید در زمان‌بندی عرضه‌های اولیه دقت بیشتری به خرج داده شود.
کد خبر : ۱۸۴۵۷۶

بازنگری در زمان‌بندی عرضه‌های اولیه/ شادابی بازار سرمایه برای ما مهم است

به گزارش بورس نیوز، یکی از اتفاقات مثبتی که در فضای بازار سرمایه در ماه‌های گذشته رخ داد، معرفی شرکت‌های آماده ورود به بورس و تازه‌نفس بود که در فرابورس ایران سهام خود را در معرض خریدوفروش قرار می‌دهند که در اصطلاح به این رویداد اقتصادی، عرضه اولیه می‌گویند.

بسیاری از کارشناسان حضور و وجود عرضه‌های اولیه را برای کاهش هیجانات بازار و همچنین ورود اقشار مختلف علاقه‌مند به بورس مفید دانسته و این مهم را یک دارو برای کاهش نوسانات بازار سرمایه می‌دانند.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در مورد این عرضه‌های اولیه گفت: این عرضه‌ها همیشه در بازار موردتوجه بوده و به‌خوبی مدیریت‌شده است.

وی ادامه داد: عرضه اولیه‌ها ممکن است بخشی از منابع را به خودش مشغول کند. طبیعتاً هم بورس و هم فرابورس دقت لازم را در مدیریت این مسئله خواهند داشت.

محمدی با تأکید بر سودآور بودن خرید سهام عرضه اولیه‌ها برای خریداران اظهار داشت: طبیعی است که باید همیشه توازنی بین سهام موجود و سهامی که به‌عنوان سهام جدید در بازار وارد می‌شود وجود داشته باشد. امیدواریم در زمان‌های پیش رو این مسئله با دقت و مراقبت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان بورس در پایان گفت: طبیعی است که برای ما شادابی بازار موجود از همه‌چیز مهم‌تر است اما؛ دوستان باید عرضه‌های اولیه را مدیریت کرده و زمان‌بندی آن‌ها را با دقت انتخاب نمایند تا حساسیتی در بازار سرمایه به وجود نیاید.


 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر