بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
معاون حمل و نقل وزیر راه خبر داد؛

احتمال ساخت آزادراه در چابهار

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است با توجه به ظرفیت بالایی که بندر چاربهار در توسعه حمل و نقل جنوب شرق ایران ایجاد می‌کند، قطعا می‌توان به ساخت یک پروژه‌ی آزاد راهی در این بندر فکر کرد. هر چند در حال حاضر طرحی برای ساخت آن نهایی نشده است.
کد خبر : ۱۸۴۶۱۲
به گزارش بورس نیوز، شهرام آدم نژاد، تصریح کرد: در طول روزهای گذشته و در جریان سفری که به همراه رئیس سازمان بنادر به چابهار داشتیم آنچه بیشترین خودنمایی را می‌کرد، زیر ساخت‌ها و فعالیت‌هایی بود که چابهار درمنطقه جنوب شرق ایران ایجاد کرده و در طول ماه‌های گذشته توانسته بخش‌های مختلف اقتصادی در این منطقه را بیش از پیش فعال کند.

به گفته‌ی وی، آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده تنها بخشی از ظرفیتی است که چابهار به وجود خواهد آورد. از این رو وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند متناسب با نیازهای منطقه امکانات زیر ساختی چابهار را توسعه دهد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که باید شرایط زیر ساختی چابهار با توجه به میزان فعالیت در نظر گرفته شده در سالهای آینده توسعه یابد، توضیح داد: در حال حاضر دو پروژه ساخت بزرگراه و ساخت خط ریلی برای چابهار با قدرت ادامه دارد و در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تامین شود می‌توان انتظار داشت که این پروژه در زمان پیش بینی شده به افتتاح برسد.

آدم‌نژاد ادامه داد: در کنار این طرح‌ها در صورتی که نیاز جدید وجود داشته باشد، قطعا طرح‌های جدید نیز در نظر گرفته خواهد شد. یکی از آن‌ها پیشنهاد ساخت آزادراه از سوی رئیس سازمان بنادر است که می‌توان در آینده به مرحله مطالعاتی رسیده و در صورت نیاز با جذب و سرمایه گذاری خصوصی ساخته شده و به منطقه چابهار اضافه شود.

وی با اشاره به اهمیت قابل توجه چابهار برای اقتصاد ایران و منطقه اظهار کرد:‌ خوشبختانه در حال حاضر سرمایه‌گذار هندی کار خود را در چابهار پیگیری می‌کند. هر چند هنوز بحث فاینانس آنها در پروژه ریلی به مرحله اجرا نرسیده است. با این وجود وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده با استفاده حداکثری از توان موجود چابهار را در مسیر توسعه خود هدایت کند.

چند ماه قبل با حضور رئیس جمهور فاز یک توسعه بندر چابهار به بهره برداری رسید تا ظرفیت سالانه این بندر به هشت و نیم میلیون تن کالا برسد. پیش‌بینی می‌شود با مشارکت هند، و افغانستان و البته دیگر کشورهای منطقه در آینده نزدیک چابهار به عنوان یکی از مهمترین بنادر اقتصادی حوزه خلیج فارس کار خود را پیگیری می‌کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر