بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید با وجود مخالفت ترامپ، خرسند شدند.
کد خبر : ۱۸۴۶۸۰

به گزارش بورس‌نیوز، تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا از تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت ابراز خرسندی کردند. به گفته مدیران صنعت نفت شیل آمریکا، تصمیم اوپک قیمت نفت را به سطحی رسانده که موجب استمرار سوددهی این شرکت‌ها می‌شود.

هاروی هول، رئیس شرکت اچاچهول گفت: تا زمانی که تولیدکنندگان کوچک همچون من بتوانیم انتظار قیمت نفت ۵۰ دلار یا بهتر را داشته باشیم، می‌توانیم به خوبی کار کنیم؛ ۵۰ دلار برای من کارآمد است.

توقف روند مستمر کاهش قیمت نفت به حدود ۴۰ دلار، این اطمینان را ایجاد می‌کند که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند سال آینده میلادی حفاری خود را به شکلی سودآور ادامه دهند.

شرکت شورون آمریکا در هفته گذشته، بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی را به گونه‌ای تنظیم کرد که سرمایه‌گذاری در تولید نفت شیل در آن ۲۱ درصد افزایش یافته بود.

استیون پروئت، رئیس شرکت نفت شیل الویشن ریسورسز اعلام کرد بدون تصمیم اوپک برای کاهش تولید، صنعت نفت شاهد رسیدن قیمت نفت به حدود ۴۰ دلار می‌بود.

جرج ومک، رئیس شرکت پترو ویست گفت: این برای ما خوب است و موجب ادامه سرمایه‌گذاری می‌شود. همه ما هنگام پیگیری نشست اوپک، نگران بودیم.

سرمایه‌گذاران صنعت نفت شیل، تولیدکنندگان را تحت فشار گذاشته بودند که به جای افزایش تولید، سود پرداختی به سرمایه‌گذاران را افزایش دهند و اگر قیمت نفت بیش از این کاهش می‌یافت، جریان نقدینگی لازم برای جبران هزینه‌های تولید و پرداخت سود سرمایه‌گذاران به دست نمی‌آمد.

سمیر پنجوانی، تحلیلگر مؤسسه تیودر گفت: چیزی که سرمایه‌گذاران در پی آن هستند، نظم مالی در شرایط افت قیمت کالاست.

راب ثومل، از مدیران مؤسسه سرمایه‌گذاری تورتس کپیتال هم اعلام کرد قیمت نفت میان ۵۵ تا ۶۵ دلار بازه‌ای مطلوب برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت در آمریکاست.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم قیمت نفت باثبات، کلید برگرداندن سرمایه به بخش انرژی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با حکم وزیر نفت صورت گرفت؛

انتصاب معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت

رئیس بازاریابی و همکاری‎های بین‎المللی شرکت ملی حفاری گفت:

شرکت ملی حفاری ایران برنده مناقصه طرح توسعه بخشی از میدان نفتی گچساران

توسط دانشگاه صنعت نفت صورت گرفت؛

انتشار نخستین شماره از نشریه پتروپم

ارسال نظر