بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
پس از پایان مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی صورت گرفت؛

بهره‎برداری از سومین ردیف شیرین‌سازی فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی

سومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی پس از پایان مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی، در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر : ۱۸۴۶۹۵

به گزارش بورس‌نیوز، فرهاد ایزدجو، مجری طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی با اعلام این خبر گفت: این ردیف شیرین‌سازی که هم‌اکنون با تولید ٨ میلیون مترمکعب گاز شیرین از فازهای ٦، ٧ و ٨ در مدار بهره‌برداری قرار دارد، با رسیدن به ظرفیت کامل تولید، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (معادل ١٤.٢ میلیون مترمکعب) گاز ترش را فراورش و پس از شیرین‌سازی به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق خواهد کرد.

هم اکنون ردیف‌های اول و دوم شیرین‌سازی گاز پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ با دریافت گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ در مدار تولید قرار دارند که پس از راه‌اندازی ۲ سکوی ٢٢ وA ٢٤، دریافت گاز ترش از ۲ سکوی اصلی و اقماری این طرح تا بهمن‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

ایزدجو افزود: با بهره‌برداری کامل از این واحد پالایشی، امکان شیرین‌سازی روزانه ١.٥ میلیارد فوت‌مکعب گاز ترش از سه ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی فراهم می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد آخرین ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه نیز تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا در حال اجراست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

تأمین گاز مورد نیاز صنایع پتروشیمی

طی بازدید از پالایشگاه گازی بیدبلند صورت گرفت؛

سفر دو روزه نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس به خوزستان

ارسال نظر