بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

۵۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که پیش‌بینی نمی‌شود پیامک‌های تبلیغاتی به صفر برسد، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام دادیم که اگر واقعا کامل نباشد، ممکن است اقدامات دیگری هم انجام شود.
کد خبر : ۱۸۴۷۰۶
به گزارش بورس نیوز، حسین فلاح جوشقانی‌ با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی اظهار کرد: برای شناسایی پیامک‌های انبوه مدیریت و کنترل پیامک‌های تبلیغاتی و سامانه‌هایی ایجاد کردیم، از جمله سامانه #۸۰۰* و هم‌چنین سامانه‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی و ارزیابی خود اپراتورها هستند، ایجاد شدند.

وی درباره انواع پیامک‌های تبلیغاتی و نحوه مسدود کردن آن‌ها توضیح داد: پیامک‌های انبوه دو دسته هستند؛ یک سری سرشماره‌های مشخص که با ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و مانند این‌ها شروع می‌شود که عموما شرکت‌های حقوقی هستند و مشترکان می‌توانند در سامانه، خواستار مسدود شدن این پیامک‌ها شوند. یک سری پیامک‌های آزاردهنده تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی است که آن‌ها را هم شناسایی و مسدود می‌کنیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با بیان این‌که تاکنون حدود ۵۰ هزار سیم‌کارت در این حوزه در شبکه سه اپراتور شناسایی شده به کمک اپراتوها و مسدود اما قاعدتا صفر نشده است و پیش‌بینی هم نمی‌شود که صفر شود گفت: علت این است که مسیرهای تبلغیاتی که در شرکت‌های کوچک وجود دارد، از جمله صداوسیما و بیلبوردهای شهرداری عموما آن قدر پرهزینه است که این شرکت‌ها به مسیرهای ارزان‌قیمتی مانند پیامک سوق پیدا می‌کنند ولو این‌که مردم اذیت شوند.

فلاح هم‌چنین خاطرنشان کرد: برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی، مصوبه ۲۷۰ هم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد؛ ما گزارش‌ها را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه دادیم و به زودی گزارش این اقدامات را نیز می‌دهیم. البته اگر این اقدامات واقعا کامل نباشد، ممکن است اقدامات دیگری هم انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین درباره همکاری سایر اپراتورهای همراه برای پوشش مسیر ریلی به اینترنت نسل چهار بیان کرد: یک بحث، پوشش است که اپراتورها باید بر اساس پروانه‌هایشان پوشش‌هایی ایجاد کنند اما بیش از آن، تعهداتی که دارند، بحث‌های اقتصادی مطرح می‌شود. در جلسات اولیه‌ای که داشتیم این موضوع با همه اپراتورها مطرح شد که بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، زیرا راه‌آهن ظرفیت‌های ارتباطاتی بسیار خوبی در مسیر دارد.

فلاح ادامه داد: طی جلسات متعددی که برگزار شد و همکاران از راه‌آهن و نمایندگان فنی اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات رادیویی آمدند، بحث طرح تجاری در این حوزه نهایی شد و همراه اول این مسیر را پوشش می‌دهد؛ البته با ابزارهای دیگر مانند رومینگ می‌توان این پوشش را برای سایر اپراتورها هم ایجاد کرد اما این موضوعی است که همراه اول به آن اقدام کرده و می‌تواند مزیت رقابتی برایش باشد، مضاف بر این‌که باعث رضایت مسافران در مسیرهای ریلی هم شود و کیفیت مسافرت‌های ریلی را در حوزه ارتباطی بهتر کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به منظور افزایش رضایتمندی مشترکین صورت می‌گیرد؛

هدایای ویژه در«دوشنبه‌سوری»های همراه اول

با توسعه‌ شبکه ملی اطلاعات انجام شد؛

افزایش ترافیک مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات

در قالب پروژه بازسازی ۱۰ دستگاه لکوموتیو انجام شد:

تحویل اولین لکوموتیو GT۲۶cw با کابین جدید لکوموتیوران

ارسال نظر