بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
دبیرکل جامعه حسابداران رسمی گفت:

باید با فساد مبارزه کرد

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی گفت: به برخی از سازوکارهای مبارزه با فساد و پیشگیری از آن اشاره و اضافه کرد: اکنون ما فقط با مفسد مبارزه می‌کنیم در حالی که مفسدان در حال تکثیر هستند و باید با فساد مبارزه کرد.
کد خبر : ۱۸۴۷۵۸

به گزارش بورس‌نیوز، سید محمد علوی به برخی از سازوکارهای مبارزه با فساد و پیشگیری از آن اشاره و اضافه کرد: اکنون ما فقط با مفسد مبارزه می‌کنیم در حالی که مفسدان در حال تکثیر هستند و باید با فساد مبارزه کرد.

علوی با اشاره به اینکه در زمینه شفافیت مالی قوانین زیادی داریم، گفت: متاسفانه کسی به این قوانین توجه نمی‌کند و قانون‌ها را بد می‌نویسیم و ضمانت اجرای لازم را هم ندارند.

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران با بیان اینکه باید قانون‌های مبارزه با فساد و پولشویی داشته باشیم، تاکید کرد: قوانین باید مستحکم باشند و ضمانت اجرایی داشته باشند.

علوی با اشاره به تصویب آیین‌نامه افزایش راهکارهای تقویت حسابرسی و ضمانت اجرایی حسابرسی مصوب هیئت وزیران در اردیبهشت سال 1388 گفت: در این آیین‌نامه قید شده است که هر گونه تخصیص ارز و تسهیلات ریالی باید صورت‌های مالی حسابرسی شده داشته باشند.

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: سیستم و سامانه‌های ما جزیره‌ای است و دستگاه‌ها، اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک نمی‌گذارند و با این روش به نتیجه نمی‌رسیم.

علوی افزود: در کشور ما حدود 650 هزار شخصیت حقوقی داریم که از دیدگاه مرجع ثبت شرکت‌ها، فعال هستند اما سازمان مالیاتی اظهار می‌کند حدود 300 هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود پنج درصد آن یعنی حدود 15 هزار شرکت را حسابرسی می‌کنیم که شاخص فوق العاده پایینی برای شفافیت و پاسخگویی است.

علوی گفت: مبارزه با فساد نباید دست‌آویز تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد زیرا در این صورت مبارزه به حاشیه رانده می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی مبارزه با پولشویی بررسی لایحه بودجه 98

دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت:

تهیۀ RFP سامانۀ جامع نظارتی مبارزه با پولشویی

یکی از ایرادات جدی نمایندگان و کارشناسان؛

عدم تاثیرگذاری ارز دولتی بر قیمت کالاهای اساسی

نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران:

کشور نیازمند قانون جامع در حوزه ارتقاء سلامت نظام اداری

ارسال نظر