بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
قیمت نفت برنت دریای شمال در معاملات نخستین روز کاری هفته روند افزایشی را در پیش گرفت در حالی که قیمت نفت آمریکا با افت همراه شد.
کد خبر : ۱۸۴۷۸۴

به گزارش بورس نیوز، تصمیم اوپک برای کاهش میزان تولیدات، قیمت هر بشکه نفت برنت را در محدوده 62 دلار قرار داد.

بر اساس این گزارش، تصمیم اوپک برای کاهش 2.1 میلیون بشکه ای تولیدات از سوی کشورهای عضو موجب افزایش قیمت نفت برنت شد در حالی که خبر افزایش واردات نفت از سوی چین به بیش از 10 میلیون بشکه در روز نیز در بهبود معاملات نفت برنت تاثیرگذار بود.

به نظر می‌رسد، کاهش میزان تولیدات نفتی اوپک موجب افزایش فشار بر نفت آمریکا شد تا این کشور با افزایش میزان تولیدات جبران کسری حاصل از کاهش تولیدات اوپک را بر گردن بگیرد. به این ترتیب افزایش تولیدات نفتی آمریکا موجب کاهش قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد.

به این ترتیب، قیمت هر بشکه نفت آمریکا با کاهش 0.1 درصدی به هر بشکه 52 دلار و 53 سنت معامله شد و قیمت نفت برنت دریای شمال با رشد 0.3 درصدی هر بشکه 61 دلار و 91 سنت رسید .

قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش 0.06 درصدی به هر اونس یک هزار و 251 دلار رسید.

در بازار فلزات اساسی نیز، قیمت آلومینیوم به هر تن یک هزار و 954 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 117 دلار مبادله شد. هر تن سرب یک هزار و 992 دلار و هر تن نیکل 10 هزار و 850 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 18 هزار و 942 دلار رسید و هر تن روی دو هزار و 586 دلار مبادله شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر