بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
امروز در بازار سرمایه ثبت شد؛

آرامش در روند معاملات امروز تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس تهران امروز در روندی متعادل به کار خود پایان داد.
کد خبر : ۱۸۴۷۸۷

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 24 واحدی به رقم 166 هزار و 915 واحد رسید.

در همین زمینه شاخص کل هم ‌وزن با کاهش 40 واحدی به عدد 27هزار و 714 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 19 واحدی در سطح یک هزار و 857 واحد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات بورس تهران، در نماد معاملاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 108 واحد،بانک تجارت با 65 واحد و خدمات انفورماتیک با 37 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 69 واحد، پتروشیمی جم با 43 واحد و گروه مپنا با 36 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

همچنین امروز ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 397 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 617 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 130 هزار و 739 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه اتکایی امین، شیر و گوشت زاگرس شهر کرد، صنایع ماشین‌های اداری ایران، پالایش نفت لاوان، توکاریل، ذوب‌آهن اصفهان، گروه دارویی البرز، سیمان ایلام، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، توکاریل، شهد ایران، گروه دارویی سبحان، ذغال سنگ نگین طبس و بسته‌بندی ایران متوقف شدند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۰ میلیون سهم فولاد هرمزگان جنوب به ارزش هشت میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

به طور کلی معاملات امروز بورس در بسیاری از نمادها متعادل انجام شد. با این وجود صنایعی همچون دارویی و بانک‌ها با اقبال بیشتری از سوی سهامداران همراه شدند.

برای دومین روز معاملاتی، بورس تهران شاهد سردمداری حقوقی‌ها در زمینه مالکیت سهام بود. به این ترتیب خالص تغییر مالکیت بورس تهران به رقم 55 میلیارد تومان و از سمت حقیقی به حقوقی ثبت شد.

حقیقی‌ها در حالی امروز بیشترین حجم خرید را در نمادهای بانکی داشتند که در آن سمت، بیشترین حمایت حقوقی‌ها از نمادها محصولات شیمیایی صورت گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر