بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
قیمت خودروهایی که افزایش یافته جزو محصولاتی نبوده که زیرنظر شورای رقابت باشد بنابراین این وظیفه به ستاد تنظیم بازار تنفیض شده تا افزایش قیمت‌ها بررسی شود.
کد خبر : ۱۸۴۷۹۰
رضا رحمانی وزیر صمت در پاسخ به خبرنگار بورس‌نیوز درباره قیمت‌گذاری خودروها اظهارکرد: قیمت جدیدی که از سوی برخی خودروسازان اعلام شد، جزو خودروهایی نبوده که مشمول قیمت کذاری از سوی شورای رقابت باشد، بنابراین باید از سوی سازمان حمایت بررسی کامل شکل بگیرد ضمن آنکه نظارت‌ها به ستاد تنظیم بازار تنفیض شده است.

وی درباره وارداتی بودن خودروهای ملی و ارائه راهکاری که تولید به چرخه خودروسازان بازگردد، تصریح کرد: این وزارت با اعلان فراخوانی نسبت به برگزاری نمایشگاه خودرو ، از تمامی فعالان این حوزه می‌خواهد که با قدرت در تمامی پروژه‌ها اعلام آمادگی داشته باشند چراکه نمی‌گذاریم توانمندی گروهی در حوزه خودرویی انکار شود زیرا راه بقا حرکت به سمت تولید ملی است.

وزیر صنعت درخصوص دیگر حوزه‌هایی که نام تولیدملی را یدک کشیده اما به واردات وابسته هستند نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت مناسب تولید فولاد، مس، لوازم خانگی، موادغذایی، دارو، پوشاک و غیره در داخل کشور وجود دارد اما کماکان وابستگی به برخی از کالاها وجود دارد بنابراین درصدد آن هستیم که پروژه‌های ویژه‌ای برای حمایت از داخل شکل بگیرد و به صورت جد، پیگیر این موضوع هستیم.

رحمانی در خصوص توافق چین و آمریکا و تاثیر بر کامودیتی‌های داخلی نیز گفت: فعالان این حوزه باید نسبت به شرایط بازار در قیمت‌گذاری‌ها حساسیت خود را نشان دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر