بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تالیف کتب آموزشی برای راهنمایی مهندسان و فعالان حوزه ساختمان

به زودی سه جلد کتاب در حوزه ایمنی و مسائل مرتبط با ایمنی با همکاری دبیرخانه اچ‌اس‌تی این کار انجام شده و منتشر خواهد شد و به عنوان منبع رسمی آموزش مهندسان در موضوع اچ‌اس‌تی مورد استفاده می گیرد و امیدواریم که انجمن سازه و فولاد ایران هم در این زمینه در کنار ما باشد و به ما کمک کند.
کد خبر : ۱۸۴۷۹۸

به گزارش خبرنگار بورس نیوز حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نهمین همایش بین المللی سازه و فولاد گفت: در یک جامعه مدنی انجمن ها و سازمان های مردم نهاد جزو ارزشمندترین بخش های جامعه هستند که همچنان جامعه را سرپا نگاه داشته و شور و نشاط را در جامعه زنده نگه می دارند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این انجمن ها می توانند در کنار ما و سایر حوزه ها که در بخش های فنی مثل ما فعالیت می کنند بسیار کارگشا و کمک حال باشند.

این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدوارم که این همکاری را با انجمن سازه های فولادی و سایر انجمن ها داشته باشیم. البته در هر مقطعی که احیانا کمکی از دست ما بر می آمد کوتاهی نکردیم. ما آمادگی داریم که از انجمن کمک بگیریم و در کنارشان باشیم برای اینکه بتوانیم محتوای آموزشی مناسبی را برای مهندسان در حوزه سازه و فولاد آماده کنیم و این محتوای آموزشی را به عنوان منابع معتبر آموزشی برای دوره های ارتقا و مواردی که مربوط به مهندسان است مورد استفاده قرار دهیم.

مانی فر افزود: در حال حاضر با استفاده از همین ظرفیت هایی که در جامعه وجود دارد این اقدام را انجام دادیم. به زودی سه جلد کتاب در حوزه ایمنی و مسائل مرتبط با ایمنی با همکاری دبیرخانه اچ‌اس‌تی این کار انجام شده و منتشر خواهد شد و به عنوان منبع رسمی آموزش مهندسان در موضوع اچ‌اس‌تی مورد استفاده می گیرد و امیدواریم که انجمن سازه و فولاد ایران هم در این زمینه در کنار ما باشد و به ما کمک کند.

وی خبر خوبی هم برای فعالان حوزه فولاد داشت. مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: من شاید بتوانم خبر خوبی هم در این جلسه عرض کنم و آن مربوط به حوزه روش کار بی‌آی‌ان است. ما از دوسال پیش موضوع بی‌آی‌ان دستور کار خودمان قرار دادیم و مطالعاتی در این زمینه انجام دادیم. جایگاه ایران، همچنین جایگاه بی‌آی‌ان را در ایران مورد بررسی قرار دادیم. نقش سازمان ها و نهادهای متولی را در به کارگیری بی‌آی‌ان مورد بررسی کردیم و سال گذشته کنفرانسی در این زمینه در حوزه بی‌آی‌ان توسط دفتر مقررات ملی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد که استقبال خیلی خوبی از این کنفرانس شد.

وی افزود: شنبه گذشته موفق شدیم طرح پیشنهادی را که از طریق وزارتخانه برای هیات دولت ارسال شده بود را در کمیته تخصصی کمیسیون زیربنایی مورد بررسی قرار دهیم. به اعتقاد من شنبه یک روز تاریخی برای صنعت ساختمان کشور بود و تصمیمات خوبی هم گرفته شد. امیدوارم مجموع تصمیمات در مراتب بالاتر در کمیسیون زیربنایی و هیات دولت به گونه ای باشد که ما بتوانیم استفاده از روش همکاری در بی‌آی‌ان را در ساختمان سازی و البته بعد از آن در حوزه شهری مورد استفاده قرار دهیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر