بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: پیرو جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان در خصوص همکاری در شروع مراحل واگذاری زیرساخت‌ها و صدور مجوز تأسیس پروژه تولید پی‌وی‌سی از کک، جواز تأسیس این کارخانه صادر شد.
کد خبر : ۱۸۴۸۱۲

به گزارش بورس‌نیوز، محمود زارع‌نیا اظهار کرد: پیرو جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان در خصوص همکاری در شروع مراحل واگذاری زیرساخت‌ها و صدور مجوز تأسیس پروژه تولید پی‌وی‌سی از کک، جواز تأسیس این کارخانه صادر شد.

زارع‌نیا گفت : این کارخانه در زمینه تولید پی‌وی‌سی از کک با ظرفیت تولید سالیانه ۱۸۰ هزار تن در زمینی به وسعت 19 هکتار که مراحل ابتدایی واگذاری زمین و مجوزهای اولیه آن نیز اخذ شده است اجرا خواهد شد.

وی سرمایه‌گذار این طرح را شرکت پترو پردیس پویا عنوان داشت و افزود: میزان سرمایه‌گذاری ثابت این طرح بالغ بر ۹۵۰۰ میلیارد ریال است که با اجرایی شدن آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و 1600 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

زارع‌نیا توجه به ایجاد صنایع جوار معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی را کلید توسعه منطقه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در سند چشم‌انداز توسعه شهرستان بدرستی دیده شده است.

وی اجرای این طرح را در تکمیل زنجیره محصولات مرتبط با زغالسنگ، ایجاد صنایع وابسته به زغالسنگ و همچنین ایجاد ارزش افزوده در منطقه با توجه به مزیت نسبی شهرستان و وجود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس موثر دانست و افزود: رویکرد سازمان صنعت معدن و تجارت در راستای توسعه صنایع دارای امکانسنجی مثبت در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه پی‌وی‌سی سومین پلیمر پرمصرف دنیاست و روز به روز به مصرف ان افزایش و کاربردهای متنوعی دارد گفت: مقرون به صرفه بودن تولید پی‌وی‌سی از کک و همچنین تکنولوژی متفاوت با کارخانه‌های تولید این محصول در کشور که اکثرا به روش سوسپانسیون هستند، می‌تواند انقلاب صنعتی بزرگی در تولید این محصول و همچنین صنایع مرتبط با زغالسنگ در منطقه داشته باشد.

زارع‌نیا مصارف عمده پی‌وی‌سی را در صنایع ساختمان‌سازی، الکترونیک، حمل‌ونقل، بسته‌بندی، مصارف پزشکی و کالاهای مصرفی و ... عنوان داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در پایان ضمن تشکر از زحمات مهندس شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بابت دیدگاه مثبت ایشان به صنایع معدنی شهرستان و مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به جهت پیگیری طرح و برگزاری جلسات متعدد و همچنین مهندس پیوندی به جهت پیشنهاد طرح و کمک به جذب سرمایه‌گذار، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر مراحل اجرایی این طرح با هماهنگی‌های صورت گرفته آغاز گردد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر