بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
رئیس‌جمهور گفت: هدف آمریکایی‌ها این بود که جلو صادرات نفت ما را بگیرند، می‌خواهم به صراحت به مردم بگویم که صادرات نفت ما پس از ۱۳ آبان‌ به مراتب بهتر از پیش شده است، گزارش امروز وزارت نفت هم امیدوارکننده بود.
کد خبر : ۱۸۴۸۳۱

به گزارش بورس‌نیوز، حسن روحانی امروز در پایان نشست مشترک سران سه قوه گفت: بعد از ۱۳ آبان‌ آمریکایی‌ها در انتظار این بودند که شاهد یک به هم ریختگی در اقتصاد کشور باشند، اما مردم و همه فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که خوشبختانه همه چیز به عکس شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند بعد از ۱۳ آبان‌ تورم، مشکلات اقتصادی، مسائل بازار، ارز و همه چیز را به نحو دیگری ببینند و خوشبختانه بانک مرکزی، بخش‌های دیگر اقتصادی و مردم به گونه‌ای عمل کردند که کاملا برای همه دنیا و برای داخل کشور محسوس است که آرامش مردم بعد از این تاریخ مقداری بیشتر شده است و همه تلاش‌ها این است که این آرامش را ادامه دهیم و بتوانیم از مشکلات روی دوش مردم بکاهیم.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که بخشی از جلسه امروز در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت انجام شد و بحمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم، تصریح کرد: گزارش امروز وزارت نفت امیدوارکننده بود و مواردی که تسهیلات می‌خواست مورد توافق جمع سران سه قوه قرار گرفت.

ایران موفقیت‌های خوبی در نشست ۱۷۵ اوپک به دست آورد

روحانی ادامه داد: آمریکایی‌ها در زمینه نفت ناموفق بودند، در زمینه اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) نیز خیلی تلاش کردند کاری کنند که تولید نفت کشورهای عضو اوپک کاهش نیابد که الحمدالله کاهش یافت و اعضای غیراوپک هم همین تصمیم را داشتند. آمریکایی‌ها در نشست اوپک، این بار ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه موفقیت‌های خوبی به دست آورد.

وی عنوان کرد: روند فروش نفت ما به همان صورتی که پیش از این نشست بوده، ادامه می‌یابد و تداوم خواهد داشت. در زمینه مسائل منطقه‌ای هم خوشبختانه حرکت‌ها به سود مردم منطقه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر