بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ممنوعیت واردات پوشاک به کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص ممنوعیت واردات پوشاک به کشور، اظهار داشت: واردات پوشاک در حال حاضر هیچ توجیه علمی، منطقی، اقتصادی و اجرایی ندارد زیرا در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده باید شاهد رشد صادرات باشیم.
کد خبر : ۱۸۴۸۷۴

به گزارش بورس نیوز، ولی ملکی در خصوص ممنوعیت واردات پوشاک به کشور، اظهار داشت: واردات پوشاک در حال حاضر هیچ توجیه علمی، منطقی، اقتصادی و اجرایی ندارد زیرا در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده باید شاهد رشد صادرات باشیم.

قیمت تمام شده در کشور پایین است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما قیمت تمام شده تولید بسیار پایین است و با ریال قیمت انرژی و نیروی کارمحاسبه می‌شود، گفت: مواد اولیه پارچه‌های مصرفی که عمدتا وارداتی هستند با دلار محاسبه می‌شود که نرخ آن نیز بستگی به نوع ارز تخصیص یافته دارد.

ممنوعیت واردات پوشاک حمایت از صنایع داخلی محسوب می‌شود

نماینده مردم مشکین شهر در خانه ملت با اشاره به اینکه هزینه‌های آب، برق و گاز برای تولیدکنندگان با قیمت بسیار نازلی محاسبه می‌شود، ادامه داد: ممنوعیت وادرات پوشاک توجیه اقتصادی دارد و به نوعی حمایت از صنعت داخلی محسوب می‌شود.

میزان تولید صنایع پوشاک باتوجه به شرایط اقتصادی کاهش پیدا نکرده است

وی با تاکید بر اینکه صنایع داخلی کشور بسیار کارآمد هستند، اظهار کرد: در روز افتتاح نمایشگاه صنایع نساجی و پوشاک مشاهده کردیم که فعالان این صنعت از توان عظیمی برخوردارند و حدود 300هزار نفر مستقیما در صنعت پوشاک شاغل هستند و تا کنون نیز باتوجه به شرایط اقتصادی کشور میزان تولید آنها کاهش پیدا نکرده است.

اولویت صنایع کشور صادرات است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قول‌هایی در خصوص تامین مواد اولیه صنایع پوشاک و نساجی داده شده است، تصریح کرد: امروز نه تنها در پوشاک بلکه در سایر صنایع نیز اولویت با صادرات است در شرایط کنونی و باتوجه به نرخ ارز پوشاک وارداتی به کشور جنس درجه 4 و یا 5 چنینی هستند.

کیفیت پوشاک تولیدکنندگان داخلی بالاتر از برندهای خارجی است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه بخشی از جامعه تقاضای واردات پوشاک خارجی را دارند و احتما بروز قاچاق وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع در صنایع خودرو نیز وجود دارد، بسیاری از واحدهای تولیدی پوشاک نمایندگی یا برند خارجی را دارند و یا اینکه با کیفیت بسیار بالاتری از آنها اقدام به تولید می‌کنند.

گفتنی است بر اساس آمار ارائه شده توسط برخی مسئولان سالانه حدود ۸ میلیارد دلار پوشاک در کشور مصرف می‌شود که حدود ۵ میلیارد دلار از این رقم در کشور تولید و حدود ۲.۵ میلیارد دلار هم از طریق واردات قاچاق به کشور وارد می‌گردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:

تاثیر قاچاق بر صنعت پوشاک

در پی تعیین تکلیف خودروهای وارداتی در گمرک؛

نامه معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر اقتصاد

ارسال نظر